Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

kl

Var med på en träning i Öved med Marlin igår! Vi var bara två stycken i gruppen, lyx :D
Dock så var det lite halvskumt och även sankt i marken på vissa ställen, vi gjorde inga stora grejer utan mest hoppade runt på lite lätta saker. Tycker ändå det blev rätt lagom, Marlin hade hopptränat lite dagen innan och om en vecka är det Kvalitetstävlan så ville inte att han skulle gå för hårt. Kommer nog hålla terränghoppningen på denna nivån fram till Breeders så han kommer dit med gott förtroende! Tyckte även jag fick en del användbara tips även om vi inte hoppade så många språng, allt vi gjorde är med på filmen förutom när vi skrittade genom vattnet, för då började det öööösregna :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=2VllbzfRjDQ&feature=youtu.be

första terräng träningen i öved var absolut fantastisk!!! :love: är fälttävlans frälst!!

33236159.jpg

fotat av ove garpeman

Ja, vet inte vad det var för hjärnsläpp han fick där... Men han verkade ganska oberörd av det efteråt :p

Inte så mycket egentligen, mest lite hur jag skulle tänka i anridningen för att få fina språng. En "halvhalt" - bara räta upp mig litegrann - en bit innan hindret, sedan på med skänkel och tänka att jag rider honom "mellan skänkel och hinder", och inte rider iväg honom för mycket mot slutet!

Senast ändrad:

kl

Idag har jag stamboksfört Zamona, vet att det egentligen borde ligga under avel kanske, men känner mig mer hemma här ;) och vill gärna dela med mig!

Hon blev klass 1 med jättefint omdöme! Hade hon varit under 10år hade hon fått 40p (50poängsskala) vilket innebär typ 8 på allt (tror hon hade fått lägre på benen eftersom hon är lite parallellförskjuten och högre på något annat).

Är sjukt stolt och nöjd!!

Bjuder på en riktigt fin bild på henne från ett ridpass häromdagen:

dsc_3856_503a4ecfddf2b320ba0069c1.jpg

Foto: Matilda Engström

Härligt foto! :love:
Jag tänkte bjuda på lite underbara skymmningsbilder på Flippen också, fast det är inte jag som rider utan min syster. Hon kommer kanske inte bli så glad på mig eftersom hon av någon anledning tycker det ser hemskt ut (?), men jag tycker de blev fina, SÅ!

DSC09770.jpg

DSC09783.jpg

DSC09819.jpg

DSC09849.jpg

DSC09876.jpg

DSC09883.jpg

DSC09900.jpg

DSC09950.jpg

DSC09973.jpg

tack ^_^ sällan ngn som träffat henne kallar henne för fin XD, men denna träningen var hon ngt otroligt härlig att rida :D satt och log hela tiden.

kl

I helgen var jag på kvalitetsbedömning med Marlin! Han är inte på topp just nu i ridningen, men det var främst exteriörbedömningen jag var ute efter med tanke på att jag vill ta fler föl på mamman.

Fick 898 på exteriören med bl.a muntlig kommentar att han hade dagens bästa sadelläge! Av då 38 visade hästar. Var bara en häst som fick högre exteriörsiffror, och en som fick samma. Båda de två var hingstar, en godkänd i tyskland och en ska nog gå bruksprov här.

Fick 6 på skritt, 8 på trav, 7 på galopp och 7 på allmänt intryck. Jag vet att han inte har någon vidare skritt men hoppades ändå att han skulle kunnat få 7... Men är jätteglad över 8an på traven! Galoppen är lite i framvikt just nu, och jag tror han hade kunnat få 8 på det allmänna om han hade varit mer rakriktad, han gick smått högerställd nästan hela bedömningen.

På hoppningen fick han 7-7, fast jag satte honom i skiten flera gånger... Fick på det positiva att han hade väldigt bra tryck i avsprånget, men lite svag ryggverkan.

Men det var ju en bildtråd det här :angel: :
DSC09997.jpg

DSC00018.jpg

DSC00043.jpg

DSC00058.jpg

DSC00062.jpg

DSC00064.jpg

DSC00077-1.jpg

DSC00103-1.jpg

DSC00112-1.jpg

Och just det ja, jag har ju hoppat lite terräng i torsdags med Athena också! Var genetligen meningen att vi skulle varit med på en träning i Dagstorp men den blev flyttad till fredag eftermiddag, samtidigt som jag skulle visa Marlin...

Så det fick bli en egen tur till Skönabäck istället. Hon gjorde allt jättebra, känns helt säker där nu men jag hade gärna provat henne på någon annan bana också. Planen var egentligen att vara med på träningen i Dagstorp och sedan avgöra om vi kanske skulle kunna starta en debutant där om två veckor. Det känns inte riktigt som jag vill anmäla till tävling när hästen bara sett en terrängbana och aldrig har tränat för tränare... Men jag hittar ingen träning under kommande veckan, får ni nys om någon så hojta till!!

Iaf så blev det en liten film från Skönabäck:
http://www.youtube.com/watch?v=rxPHPITe3y8

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
400
· Visningar
24 182
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama