Bilder i inlägg

C

CoraO

Hej! Som vanligt leverar jag en dum fråga :angel:

Iaf, jag har försökt hitta svaret men blir inte klok! Hur bifogar man bilder i ett nytt inlägg? När jag har klickat på "Infoga bild" knappen så måste man skriva in en URL, men hur får jag tag på URL:en till min bild? :confused:

Sv: Bilder i inlägg

Nej.

Det måste vara en site där du kan få fram en länk till bilden som slutar på .jpg (eller .gif eller .bmp eller nåt sånt).

Nej.

Det måste vara en site där du kan få fram en länk till bilden som slutar på .jpg (eller .gif eller .bmp eller nåt sånt).

Okej, och det går inte att ta bilderna från skrivbordet bara heller?

Nej. Bilderna måste infogas som länkar från nåt ställe på nätet.

(Du kan ladda upp bilder till bukefalos Bildgalleri men det är precis som facebook, du får inga urlar du kan använda därifrån heller.)

Okej, tack så mycket för hjälpen. Nu har jag fixat en pixbox så ska jag se om jag kan klura ut hur man gör sedan nu då :d

Varför skulle man inte kunna länka till bilder från bildgalleriet?:confused: De har ju bildadresser som vilka andra bilder på nätet som helst. Men det kanske är som med bilddagboken, att de inte syns för de som ej är medlemmar eller inte inloggade?

delvis knapplån

testar att ta en bild från bildgalleriet nu

Shaun.lg.jpg

Jo det funkar utmärkt ju.

Dåså, då går det bra!

Bara inte för mig som inte ser de länkarna - jag har ju inga egna bilder upplagda där.

Varför skulle man inte kunna länka till bilder från bildgalleriet?:confused: De har ju bildadresser som vilka andra bilder på nätet som helst. Men det kanske är som med bilddagboken, att de inte syns för de som ej är medlemmar eller inte inloggade?

Från bildgalleriet här på Buke har du alltid kunnat länka.

Däremot är det problem med vissa andra siter. Alla har nog sett de där tomma rutorna (ibland med text i) som kommer upp då.

En sak som jag inte förstår är varför så många här inne envisas med att använda bilddagboken. Oftast så kan man ju inte se deras bilder och det är ju inte så svårt att skaffa sig ett konto på pixbox eller photobucket.

Däremot är det problem med vissa andra siter. Alla har nog sett de där tomma rutorna (ibland med text i) som kommer upp då.

Jo, det känner jag till.

En sak som jag inte förstår är varför så många här inne envisas med att använda bilddagboken. Oftast så kan man ju inte se deras bilder och det är ju inte så svårt att skaffa sig ett konto på pixbox eller photobucket.

Det där har jag retat mig på länge nu. När jag ska visa bilder vill jag att alla ska se dem, så jag förstår inte hur de tänker ärligt talat som använder bilddagboken. Det är inte jag som "åskådare" som ska behöva fixa konto där för att kunna se bilderna de vill visa, det är ju absurt. *uppretad*

Fast man behöver inte konto. Det räcker med att öppna bilddagbokens första sida i ett separat fönster så får man se bilderna.

/härdad bilddagboksvan U-moderator

Det funkar inte när jag gör det, varför vet jag inte. Oavsett, så tycker jag inte att man ska behöva göra det för att kunna se bilderna.

Det funkar inte när jag gör det, varför vet jag inte. Oavsett, så tycker jag inte att man ska behöva göra det för att kunna se bilderna.

Ne precis, man ska ju inte behöva göra det. Eftersom det finns bättre sidor så varför inte använda dom? Usch jag blir så irriterad på bilddagboken.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 952
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 817
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar