Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

Utdrag ur TR IV, Kap 6 Hästens utrustning, Mom 437 Allmänna regler övrigt, gällande från 1 jan 2006:

...Huva eller blinkers är förbjudna. Insektskydd är tillåtet i banhoppningsprovet i enlighet med TR III. ..."

Stämmer säkert. Vi hade en tråd om det för inte så längesen. Har för mig att det stod något annat också som man kunde tyda som att man får ha luva i terrängen också.
Hursom, ÖD bestämmer ju, jag är nöjd om jag får rida med det.

Nee, inte eligt de två överdommare somn jag har frågat, den ena på en hästtävling och den andra på en för ponny

Okej, ja det såg fint ur =)
Men den senaste ÖD jag frågade reagerade inte när de startade med luva, efer att jag frågat gick han och kollade upp det och svarade sedan med att man inte fick det

Okej, ja det såg fint ur =)
Men den senaste ÖD jag frågade reagerade inte när de startade med luva, efer att jag frågat gick han och kollade upp det och svarade sedan med att man inte fick det

Luddiga regler, och onödiga tycker jag. "min ÖD" tog fram TR och bläddrade men tolkade det väl som att man fick ha det..

Vad är anledningen till att man inte skulle få ha luva i terrängen men i banhoppningen? :crazy:

Bildbomb :d
5 årigt sto, dartmoor/fullblod.

12955783.jpg

12955779.jpg

12955781.jpg

11274579.jpg

11274582.jpg

12955784.jpg

13817029.jpg

11655735.jpg

(Jag hänger inte med så bra på de flesta bidlerna)

Tror jag hade fel :angel:
Såg bara att det var ett 12 årigt fullblod e: Steve´s Friend..

Har lagt ner försäljningen, men ja, han var till salu ( dels eftersom jag vill ha en unghäst, men ångrade mina planer rätt snabbt, han passar mig för bra helt enkelt). Men nu kan jag köpa en ny OCH behålla honom :love:

Senast ändrad:

Ok:) Ja de e ju aldrig kul att göra sig av med nån =)
Å det e ju bra då att du kan köpa en ny och samtidigt ha kvar han ;)

Här.kommer.lite.bilder.från.terrängträning.med.bebisen.idag...
Sitsen.e.sådär.på.vissa:angel:
th_IMGP3184.jpg

IMGP3184.jpg

IMGP3189.jpg

IMGP3196.jpg

IMGP3195.jpg

hm...fick.inte.till.det.riktigt...men.ni.får.klicka.på.länkarna.istället=)

Picasso.for.horses:)
E.så.himla.nöjd.med.dom=)
Finns.i.blått.grönt.å.rött.åxå:)
Kolla.www.awom.se
Jag.köpte.ett.helt.paket..alltså.fram+bak.skydd.å.ett.par.boots
1500:-

Oki, jag har kollat på dem tidigare men tyckte då att de såg så plastiga ut. Kanske skulle omvärdera dem om du är nöjd!
Fast jag har fortfarande inte lyckats övertyga min pålle att det är ok att ha skydd bak............

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 694
Senast: cili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama