Bilder från Paxinarions gård :)

Sv: Bilder från Paxinarions gård :)

Ha . svar till Bill i jätterövtråden.;) Du har så rätt så ang plussa vikt till vikt. Det är inte många som tänker på att sadeln väger bly:confused:. Oh vidare så gillar jag om det finns man nog att bära mig oavset vikt.:angel:
Jag behöver vidare ej bekymmra mig om att jag är för tung för min ponny. Min vikt pluss sadeln blir endast 61 kg, ojdå glömmde kläderna :crazy:,63. Wiskyn får jag dricka när jag suttit av.:rofl::bump:

Ha . svar till Bill i jätterövtråden.;) Du har så rätt så ang plussa vikt till vikt. Det är inte många som tänker på att sadeln väger bly:confused:. Oh vidare så gillar jag om det finns man nog att bära mig oavset vikt.:angel:
Jag behöver vidare ej bekymmra mig om att jag är för tung för min ponny. Min vikt pluss sadeln blir endast 61 kg, ojdå glömmde kläderna :crazy:,63. Wiskyn får jag dricka när jag suttit av.:rofl::bump:
Aha, nu hittade jag igen dej, Pax. 61 kilo, då måste du nästan vara transparent, eller så har du en dammtrasa som sadel?? Jo, jag kan bära dej på mina starka armar o du kan förresten sitta kvar i sadeln när jag bär dej över tröskeln! :angel: Du skulle nästan kunna få åka baksits på min häst ovanpå packningen! Ja, det är förunderligt vad många kilon det plussas på, bara med kläder. Kolla nån gång på vågen vad ridutstyrseln väger, mina high heel boots väger bly!utan sporrar! Mer än man tror ! Men man kan ju banta utrustningen. Jag har t ex kapat skaftet på tandborsten till 6 cm o så har jag borrat en hel mängd 7 mm hål i det. Detta gör ju att man kan packa med 10-15 cl whisky mer än vad kroppen oundgängligen kräver. Every little drop helps, sa gossen som pinkade i havet! ;) Jag sitter av samtidigt som dej, så kan vi dela din whisky, man ställer ju alltid upp för en kvinna med whisky, (mest bara för att lätta på packningen!

Senast ändrad av en moderator:

Sadeln väger inte mer än 7 kg, så de är välan jag som e genomskinlig eller nått. Värdelös på att stava eja me, skit de same:angel:

Sadeln väger inte mer än 7 kg, så de är välan jag som e genomskinlig eller nått. Värdelös på att stava eja me, skit de same:angel:
54 kilo!? Det innebär att du består av c.a 40 liter vatten ( som ibland till viss del ersätts av alkohol!) så det är kanske därför du är nästan genomskinlig?? :idea: Och menar du på fullaste allvar att du INTE rider i westernsadel ??? :eek: I så fall får du allt skärpa dej ! :mad: Du kan ju bli förväxlad med en hopp- eller dressyrryttare, och vem vill bli det???:eek:

Senast ändrad av en moderator:

tja, hennes sadlar väger mellan 7-15 (tror jag) kgn.. men visst finns det fortfarande klassiska sadlar (Ve och FASA!) i sadelkammaren ;)

Lite bilder från dagen förresten;

Hej och välkommen på Fikastund i trädgår;n

P4290061.jpg

Gammelgubbe och tonårstösen;

P4280059-1.jpg

Pälsvård och fikastund på.. solrosfröer.

P4290068.jpg

Min otränade heting;

P4290062.jpg

Och.. jag. Den bjuder jag på.

P4280058.jpg

Skratta gott!

tja, hennes sadlar väger mellan 7-15 (tror jag) kgn.. men visst finns det fortfarande klassiska sadlar (Ve och FASA!) i sadelkammaren ;)

Lite bilder från dagen förresten;

Hej och välkommen på Fikastund i trädgår;n

P4290061.jpg

Gammelgubbe och tonårstösen;

P4280059-1.jpg

Pälsvård och fikastund på.. solrosfröer.

P4290068.jpg

Min otränade heting;

P4290062.jpg

Och.. jag. Den bjuder jag på.

P4280058.jpg

Skratta gott!
Du, det var fina välmusklade bakdelar på bilderna ! Den breda, (jag menar hästens :p ) , är det en nordsvensk ?

Du menar den lilla bruna? Nej, det är morsans tävlingsponny... Russ/Haffie/Newforest - aka svensk ridponny :) ..riktigt fin NFstam till och med har jag för mig..

:bow:Trevliga bilder. Shump, de e tuar att jag har di så tråden blir seriös, så seriös den nu ´kan bli med oss båda .:angel: O Shoni skulle va nordsvensk:rofl::rofl:. Men jag gillar dom. Hon har bara bred as. fniss

54 kilo!? Det innebär att du består av c.a 40 liter vatten ( som ibland till viss del ersätts av alkohol!) så det är kanske därför du är nästan genomskinlig?? :idea: Och menar du på fullaste allvar att du INTE rider i westernsadel ??? :eek: I så fall får du allt skärpa dej ! :mad: Du kan ju bli förväxlad med en hopp- eller dressyrryttare, och vem vill bli det???:eek:

Jag rider bara i westernsadel de andra får mig att rammla av av skratt.:rofl::rofl::rofl:

Här kommer senaste skörden, jag bjuder på en rump-bild som det gillas så mycket här på western, så får ni gå in på sidan och titta på resten sen :P OBSERVERA att Bew inte bara har ROSA ridbyxor på sig utan även klassisk sadel och tränsbett :D

rumpor.jpg

En del bilder är lite grådassiga tyvärr, jag testade lite nya inställningar på kameran... eh.... :angel:

Alla bilderna: http://hem.bredband.net/gosweiler/hetteboda27april.html

Fina välmusklade bakdelar! ;) Men det är nästan läge att säga förlåt med ridbyxor o engelsk sadel! Fyfaktor 8 !

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vad kunde vara bättre tröst efter förra veckans dystra konstaterande att min ridkänsla var död, än att få sitta på två av mina sex...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 968
Senast: spinxx
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var mindre och hängde i stallet så har jag för mig att det var populärt att ha galoscher på sina ridstövlar. Nu hade jag inte...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 360
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024