Bilder från idag

B

Borboleta

Har en omplacerings pojke som inte var kattvan när han kom (han tyckte att katterna var helkuliga leksaker som rörde sig helkul av sig själv och katterna tyckte att han var världens största monster... den ena tom klättrade på väggarna :eek: )

Nu nästan ett år senare väntar han tom om katterna står och kollar vad det är för gott i hans matskål vid matdax (och tittar på matte och undrar när jag tänker plocka bort dom så han får sin mat).

Bilder på ena katten och hunden idag :)

1litespannande.jpg

2lugn.jpg

3Sessanflykt.jpg

Katten tyckte att vi var skittråkiga

4fanda.jpg

men fick allt snällt vara med en stund till

5gickhon.jpg

Sen gick hon

6finttass.jpg

7tass.jpg

8fint.jpg

Sv: Bilder från idag

Jättefin hund! :)

Det var samma för mig, hade haft mina två katter i 4 år när jag kom hemsläpandes med en superbusig goldentik på 4mån som var van vid att man kunde bära runt på katter (uppfödarens birma var ruggit mjäkig mot hundarna). Det tog ca ett år innan de fullt ut accepterade varandra.

Är så underbart när det äntligen fungerar. Min kille var inte alls kattvan (jo han hade slitit sig och glatt jagat en över gården på omplaceringshemmet :eek: )... men nu fungerar det iallafall :)

Oh, hoppas att det blir så för mig med när jag skaffar hund...
Min katt är 11 år och LIVRÄDD för hundar... :crazy:

Oh, hoppas att det blir så för mig med när jag skaffar hund...
Min katt är 11 år och LIVRÄDD för hundar... :crazy:

Mina tyckte med att han var heläcklig men lärde sig med tiden... men tid tog det (fast det är klart blir inte lättare för dom när hunden tycker att dom är helball och ska slänga sig på dom och LEKA)

Mina tyckte med att han var heläcklig men lärde sig med tiden... men tid tog det (fast det är klart blir inte lättare för dom när hunden tycker att dom är helball och ska slänga sig på dom och LEKA)

Mamma är rädd för att hon ska bosätta sig någon annanstans, då hon är både ute- och innekatt... :confused:

Jätte fin hund, bilderna där hans itter var ju extremt söta :love:

:rofl: :rofl: Sysslar katten med cirkus?

Hon har inte lärt sig att trots alla hennes egena tankar om hur sker och ting ska göras är matte envisare varje gång :p Hon är en riktig gnällfis den katten. :D

Åhh vad underbart att se att det fungerar att vänja katter vid hundar för det är ju min framtidsplan att ha en hund och jag har ju två katter.
Hunden var dessutom väldigt fin tycker jag.

Mina katter är 7 och 8 år och föraktar hunden.
Nån enstaka gång får hunden nosa på ena katten, antingen i ansiktet eller i rumpan.
Hunden blir überglad när hon ser katterna och försöker med all trick hon har för att de skall leka med henne.
De bara glor föraktfullt och går iväg med svansen högt.

Men jag anser att det fungerar. Katterna rör sig obehindrat i hela huset nu, ibörjan höll de sig på högre höjder. (Vi en övervåning och ett loft som hunden inte kan ta sig till - samt takbjälkar i hela kök/vardagsrum där katterna gärna ligger och spanar). Hunden har ju bara bott här i fyra månader så jag föväntar mig att det kommer att bli ännu bättre.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 958
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar