Bilder från ett galoppstall i England

S

Silverfalk

Ännu en av mina bildtrådar, inte så lång iaf, med lite bilder från helgens vistelse i England. Jag har fått rida ett urmysigt fullblod och nästa gång jag kommer dit ska vi galoppera på banan. Kan bli spännande :angel:

Bilderna är från en mindre tränare på den engelska landsbygden med en enoorm herrgård och hur mycket mark som helst. Litet stall, lite slitet men otroligt mysigt och människorna var hur trevliga som helst.

(Bilderna har rätt kass kvalite då jag laddat upp dem annorlunda mot vad jag brukar)

england11.png

Ena stallet

england9.png

Några ur första turen på banan.

england8.png

Klar och redo

england7.png

Kameran var mkt intressant :D

england4.png

Andra turen, under riktigt tungt regn. Har aldrig blivit så blöt som då.

Sv: Bilder från ett galoppstall i England

england3.png

EN av hästarnas hagar.

england1.png

Kameran var verkligen intressant...

england2.png

Avslutar med en helt fantastisk (inte) bild som solklart visar Englands vackraste väder. (Det var storm och ösregn den dagen)

gud så mysigt!!!
Hästarna trivs not bra mycket bättre i ett gammalt, lite slitet stall där de kan titta ut, än i ett sprillans nytt!

Vilka härliga bilder,du har verkligen lyckats fånga england i ett nötskal.Enda sättet att komma hem brun från England eller Irland med för den delen är om man råkat bli rostig:angel:
Vilken tränare var detta hos,är du ofta där?
Rider du galopphästar hemma oxå?

Jag var hos en tränare som heter Gardie Grissell på Brightling Park och det här var första gången jag var där på "privat" visit. Var där i somras också då de hade internationell fälttävlan.
Här i Sverige är jag inte så involverad i galoppsporten längre, jobbade hos en tränare men har inte tid numera. Så att få rida fullblod när jag kommer till England är helt underbart :love:

Åhh jag har saknat dina bildtrådar!! :) Ser supermysigt ut, nääästan så det kan mäta sig med Frankrike... :angel: Fast vädret är bättre här iaf! :p (att det sen har ÖSregnat här i två dagar innan behöver vi inte tala om.... :angel:)

Vad roligt att höra :)
Det dåliga skämtet med det hela var att det spöregnade och blåste bara när jag var där. Sen när jag kom hem tog det 5 min innan solen sken :mad:

ShowFile.aspx

Visar en till bild jag gillar starkt.

Oj, tack :o
Proffs vet jag inte, rätt många fotografer på marknaden om man säger så ;)

Vad roligt att höra :)
Det dåliga skämtet med det hela var att det spöregnade och blåste bara när jag var där. Sen när jag kom hem tog det 5 min innan solen sken :mad:

as usual... :smirk:

För övrigt instämmer jag med Camilla! Du är verkligen duktig på att fotografera!! Dina hästbilder (vilka är de jag har sett mest av) är helt super! :love:

Oj, tack :o
Proffs vet jag inte, rätt många fotografer på marknaden om man säger så ;)

Det är väl inget man blir rik på men man kan alltid dryga ut kassan lite om man hittar någon att sälja bilder till. Jag skriver en del och jag önskar att jag kunde ta sådana bilder att illustrera mina artiklar med.;)

Nej, rik blir man väl aldrig ^^. Men jag har fått en del pengar från fotograferandet. Fick fota Rebecca Colldin och Lisa Bivemark till ett reportage i Ridsport Special i somras. Det var ett litet lyckokast om man säger så :D

Nej, rik blir man väl aldrig ^^. Men jag har fått en del pengar från fotograferandet. Fick fota Rebecca Colldin och Lisa Bivemark till ett reportage i Ridsport Special i somras. Det var ett litet lyckokast om man säger så :D

Det får jag kolla in om någon har ett gammalt nummer.:)

Bilderna från England var helt fantastiska! Stallet ser så mysigt ut, inte sådär stelt och överdrivet mycket krusiduller och sånt som jag väntat mig från Englands stall! xD

Superfin bild Trotsig ;D Men inte lika fina som mina ^^ ;D HAHA

PS. Internskämt, känner TS. IRL. :P DS.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka