Bilder från Argentina del 1

T

twinstar

Här kommer några bilder från Argentina:

IMG_0289.jpg

Vi går på hästshow!

DSCF1203.JPG

Kollar på reining.

DSCF1207.JPG

Och gauchos...

DSCF1214.JPG

Snart dags för lite ko-tävlingar..

DSCF1219.JPG

Korna förbereds...

IMG_0335.jpg

Massa gauchos....

IMG_0341.jpg

Märklig tävling som gick ut på att den stackars korn kläms mellan två ryttare. Vi förstod aldrig poängen med det.

DSCF1224.JPG

På hästmässa...

IMG_0349.jpg

Schysst utrustning..

IMG_0351.jpg

Stigbyglar

IMG_0358.jpg

I ett hörn var det hästauktion... 10 000 kronor kostade den där hästen.

Mer bilder från Pampas kommer...:banana:

Sv: Bilder från Argentina del 1

Ingen som vill kommentera något?

Nä! Det var svindyrt där. Jag köpte en hatt, boots och ett par stigbyglar i skinn på lite andra ställen!

Fina bilder! Det måste ha varit en upplevelse att vara där! :)

Deras "reining" är väl inte samma slags reining som vi (och andra w-ryttare runtom i världen) håller på med, eller? Tyckte inte, av bilden att döma, att det såg så bra ut direkt... :crazy:

Solafekub skrev:
Fina bilder! Det måste ha varit en upplevelse att vara där! :)

Deras "reining" är väl inte samma slags reining som vi (och andra w-ryttare runtom i världen) håller på med, eller? Tyckte inte, av bilden att döma, att det såg så bra ut direkt... :crazy:

Tja....det var ju lite väl korta tyglar där kanske men annars tyckte jag att all reining vi såg var bra.

Det var samma moment, rollback, stopps, spinn, stora och små volter men alla red sina egna mönster. I alla fall den klass vi såg men vissa rörelser skulle vara med.
Här är några till bilder:

DSCF1201.JPG

DSCF1202.JPG

twinstar skrev:
Tja....det var ju lite väl korta tyglar där kanske men annars tyckte jag att all reining vi såg var bra.

Tycker du att det är bra ridning på de reiningbilder du lade upp? Bara nyfiken... ;)

Jag tycker inte det går att avgöra huruvida det är bra ridning på två bilder. Jag såg det lajv. Det är de bilderna jag har i mitt huvud jag ser framför mig
men jag lyssnar mer än gärna på när du analyserar argentinas reining utifrån de där två bilderna!
Är idel öra! :)

Liknande trådar

T
Western Rapport fràn Argentina! Hej pa er! Nu sitter jag pà ett internetcafe i Buenos Aires. Har ar det sadar 25-27 grader varmt, ungefar som...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30