Bilder från Abbies senaste utställning

Sv: Bilder från Abbies senaste utställning

Fördelen med raskatter, dom är för dyra för att bara komma hem med. Och fördelen med Abbie (för min del då, som stolt ägare) är att hon inte går ner i nåns ficka. Stora väskor är dock bannlysta av säkerhetsskäl :devil:

:angel: :angel: :angel:
*tittar lite hemligt på stora väskan*

Nä, jag ska inte ta din katt från dig. Men hon är superfin!

Vi får väl se om vi utökar familjen med en liten kissemiss till vintern eller så.

Nallebjörn! Kraaaaama! :love:

Det är något med den där katten som förvandlar mig till en 4-åring! :o :D

(Väldigt långt off topic, men vad söt du är MissFideli :) )

Visst är hon en nallebjörn :love: Det var därför jag fastnade för rasen, den är så himla go att hålla i och titta på. Som ett stort, levande gosedjur :D

Jag är så himla stolt över henne så jag nästan spricker :o

(Åh. Tack! :o :o :o :) )

Yes, hon är lika rund och go :love: Men hon får gärna stanna nu, inte bli rundare. Är lite orolig för hennes knän, inte bra att vara så stor och har ledproblem.

Vad väger hon? Har inte vägt Mis på länge, men jag misstänker att det är mer än 5 kg som det var sist. Hon är jättetung!

Visst var Abbie lite äldre än Mis? Mis fyller 3 år om två veckor. Samma dag hade även min häst fyllt 12 år om han hade varit i livet fortfarande, då det blir till att fira dubbelt! :)

Abbie vägde 5,2 som nykastrerad 2-åring. Hon fyllde 3 i december förra året, så några månader äldre är hon ju. Vet inte vad hon väger nu faktiskt, det är svårt som ägare att se om hon breddat sig ännu mer. Men risken finns, det är ingen lättviktare om man säger så.
Hon är ju i bra hull, så jag har ingen lust att banta henne heller.

Det är svårt det där med hullet... Mis har nog lite mer än vad hon borde, men gammelkissen Siri behöver mycket mat...

Dom är ganska roliga, för dom äter bara ur ena matskålen! När den vänstra skålen är slut, skriker båda två efter mer mat. De ger sig inte förrän man har bytt plats på skålarna eller hällt över allt från den ena till den andra.
När vi är borta ett dygn fyller vi båda skålarna proppfulla. När vi kommer hem är den vänsta skålen tom och den andra orörd!
Varför gör dom så? :rofl:

Apropå det, har du ställt henne för Lone Lund någon gång?
Hon gillar rejäla britter, och ofta när det kommer en honunge med ordentligt benstomme frågar hon om hon får köpa den. Sist jag gick assistent för henne var hon helt allvarlig, hon hade bur i bilen och skulle åka och ta ut pengar om de kunde tänka sig att sälja ;)

Tack :bow:
Nä, BIV är inte så bara :love:. Men ett NOM och en BIS till samlingen vore inte fel :angel: Har iofs redan en NOM-kokard. Men nästa hoppas jag blir en Premier-kokard, det är planen.

Nä, hon har gått för Alva Uddin (som inte gillade henne), Lena Sundberg (gillade henne massor) och Sirpa Lindelöf (heter hon va? Hon var helt salig :D ) som vuxen.

Får väl hoppas att Lone kommer hit i januari då.

Tillägg: Attans, såg nu att Lone kommer på SW, jag som valt att inte ställa Abbie där pga upplägget.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 542
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar