Bilder,Filmer på pigga hästar/ponnysar!

C

Comsist93

Heeej! Jag har nyss köpt ny ponny:D Denna är en riktig liten krutburk:banana: Men jag har inte såe där jätte mkt erfarenhet av detta såe jag tänkte att ni kanske kunde lägga in filmer eller bilder på er å era pigga ponnysar/hästar!=D Såe jag kan fåe lite tips! //Fillan!

Sv: Bilder,Filmer på pigga hästar/ponnysar!

hur skulle du få tips på saker genom att se en video ?

Se hur dem rider sina hästar!

de kommer du inte se genom att titta på en video , alla pigga/heta ponnyer rids på olika sätt , ta hjälp av en bra tränare istället.

Men hon tycker kanske samtidigt det är kul att se på andra som har pigga ponnysar... Jag har en pigg häst och jag tycker personligen att det är jättekul att se alla andra rida sina pigga hästar för man kan ju faktiskt se hyr mycket man håller i dom... Vissa låter ju sina ponnysar rusa mot hindrerna när dom är pigga, medans andra sitter och håller i dom fööör mycket och lägger in typ 5 galoppsprång för mycket vid anridningen mot ett hinder! DÄRFÖR kan det vara kul att se filmer på ryttare som rider sina pigga ponysar!

Men hon tycker kanske samtidigt det är kul att se på andra som har pigga ponnysar... Jag har en pigg häst och jag tycker personligen att det är jättekul att se alla andra rida sina pigga hästar för man kan ju faktiskt se hyr mycket man håller i dom... Vissa låter ju sina ponnysar rusa mot hindrerna när dom är pigga, medans andra sitter och håller i dom fööör mycket och lägger in typ 5 galoppsprång för mycket vid anridningen mot ett hinder! DÄRFÖR kan det vara kul att se filmer på ryttare som rider sina pigga ponysar!

OJOJOJ! :eek: nu blir vi sura.
visst kan hon se om man håller in hästen mycket eller om man låter den "rusa" men man kan inte kolla på andras pigga hästar & sen tro att man kan rida sin egen häst / ponny på samma sätt eftersom allt fungerar olika

Precis Sååååå!:) :banana: Äntligen ngn som förstår! Har ngn film/bild?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 156
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 064
Senast: MML
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 183
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar