Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick nyligen avliva fröken P, på grund av flera hälsoproblem. Elva år blev hon. Vila i frid gumman.
28bxkco.jpg

2cqgt46.jpg
2mi4aad.jpg

xnrjsz.jpg

Tog ut Luna på en liten runda idag. Hon har alltid varit fascinerad av träd - de påminner henne nog om klösträden här inne - men har bara trillat ner när hon har försökt klättra (elaka matte som klippt klorna). Dock har jag inte klippt lika ofta på senare tiden. När jag ser att Luna fått syn på ett träd så förklarar jag vänligt för henne att nej, du kan faktiskt inte klättra i träd. Så tog hon sats och började klättra upp.

2E3BB0AD-B797-46B6-8D2F-93513A676371_zps2fygr7iy.jpg

Elaka matte plockade snabbt ner henne igen. (Och nej, hennes svans har inte blivit amputerad. Hon håller den bara konstigt.)

På grund av @Pazuzu s tråd om noslängd så fick jag för mig att även mäta Lunas tassludd. De allra längsta stråna var upp mot 4,5 cm (!!!) men tufsarna är "bara" 3,5 cm. :D

173BEABE-93FD-4F18-8EF5-55D88A9CE49E_zpsqmg7byb8.jpg

11E28FBC-C115-4CBC-B9FA-1DBAD14AC6F3_zpso4txwviy.jpg

På grund av @Pazuzu s tråd om noslängd så fick jag för mig att även mäta Lunas tassludd. De allra längsta stråna var upp mot 4,5 cm (!!!) men tufsarna är "bara" 3,5 cm. :D

Coolt! :D Men måste vara lite opraktiskt kan jag tänka mig? Fastnar det inte lite av varje där? :p Svär ibland över klantiga Anton vars tasshår är mycket blygsamt, når knappt utanför trampdynorna, men lyckas ändå klämma in kattsand där...

Coolt! :D Men måste vara lite opraktiskt kan jag tänka mig? Fastnar det inte lite av varje där? :p Svär ibland över klantiga Anton vars tasshår är mycket blygsamt, når knappt utanför trampdynorna, men lyckas ändå klämma in kattsand där...
Min ragdoll har massa tasshår, ser lite halt ut på parketten ibland - och så fastnar det kattsand i det, annars verkar det funka bra :D

Jag har faktiskt inte sett henne påverkas av det alls! Hon halkar inte och håret är så tätt så det fastnar ingen sand heller. Hon lyckas få sand i hela lägenheten på andra sätt. :D

Tog ut Luna på en liten runda idag. Hon har alltid varit fascinerad av träd - de påminner henne nog om klösträden här inne - men har bara trillat ner när hon har försökt klättra (elaka matte som klippt klorna). Dock har jag inte klippt lika ofta på senare tiden. När jag ser att Luna fått syn på ett träd så förklarar jag vänligt för henne att nej, du kan faktiskt inte klättra i träd. Så tog hon sats och började klättra upp.

2E3BB0AD-B797-46B6-8D2F-93513A676371_zps2fygr7iy.jpg

Elaka matte plockade snabbt ner henne igen. (Och nej, hennes svans har inte blivit amputerad. Hon håller den bara konstigt.)

Jag älskar tassludden :love: Ibland petar jag lite på dem på min katt men hon blänger på mig då :angel:

När jag hade EC så fastnade de små doftkulorna(?) i dem vilket var ett elände, var bara att klippa bort. Men nu är det inget problem, fast smulorna på golvet hade jag gott kunnat leva utan :arghh: de är enorma och många! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
282
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
681
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Retrievertråden