Status
Stängd för vidare inlägg.
Linus i går
12806213_1087691451283336_6228097645024734981_n.jpg

Ser ut som en ampellilja? Katterna älskar att äta dem (och de är inte farliga att äta), så det är klart att Luna vill kunna nå den :).
En sådan är det! Jag har haft den ungefär lika länge som Luna (den enda växt jag vågat ha eftersom den inte ska vara kattfarlig), men hon har aldrig visat intresse för den förrän jag var tvungen att ta ner den för att byta gardinstänger. Då blev hon väldigt fäst vid den.

Men ja, jag får väl köpa en till som hon kan få ha som tuggleksak, så kanske jag får ha den i fönstret ifred. Frågan är var man ställer den så att hon inte välter ner den. :p

Luna blev jätteglad för sin alldeles egna ampellilja! Jag hann knappt ställa fram den innan hon var där. :p

F18DBD30-7B0A-41E7-B25F-7023EAF1891F_zps0u5gqrcq.jpg

448E7B9D-EE3B-429D-89E2-310C8540DA69_zpsgpu2xjcm.jpg
CF247389-C4B1-4611-BD91-ECC5480DD248_zpsndktl5nz.jpg

Förlåt för att bildkvalitén, som vanligt, är riktigt urusel. Men budskapet går fram i alla fall!

Om Luna är som Nikita kommer den snart att vara nedtuggad. Jag brukar ha fyra, fem ampelliljor på olika platser i lägenheten så att de förhoppningsvis hinner återhämta sig lite innan Nikita slaktar dem helt :mad:

Om Luna är som Nikita kommer den snart att vara nedtuggad. Jag brukar ha fyra, fem ampelliljor på olika platser i lägenheten så att de förhoppningsvis hinner återhämta sig lite innan Nikita slaktar dem helt :mad:

Det är därför man har en reserv hängandes i en oåtkomlig ampel :up: Så kan man byta lite ibland när de andra är för illa åtgångna och behöver vila.
Dessutom blir det femtielva tusen nya plantor på dem då, så man måste starta småskola och driva ampelliljor tills var och varannan kruka har ampelliljeskott på rotning.

Där nånstans bestämmer sig katterna för att det är tusen gånger roligare att snatta squashskott och springa runt med torkbriketter.. Tur det finns dammsugare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
283
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
357
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
683
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka