Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer en dagsfärsk på herr lillfisk
11935092_1050691228283737_7901929470732958771_n.jpg

@athena_arabians @zassoo @cili
Tack så jättemycket för alla gratulationer! Jag är så otroligt glad. Jag har kämpat för att bli uppfödare i tre år. Har haft enormt mycket otur och funderar på att ge upp. Men när jag ser de här 5 helt perfekta små skapelserna så känner jag att det var värt allt slit. All blod, svett och tårar, och inte minst pengar! :)

Allt går super! Lumi vill gärna ha sällskap, men alla de små mår super :heart

Tack så jättemycket för alla gratulationer! Jag är så otroligt glad. Jag har kämpat för att bli uppfödare i tre år. Har haft enormt mycket otur och funderar på att ge upp. Men när jag ser de här 5 helt perfekta små skapelserna så känner jag att det var värt allt slit. All blod, svett och tårar, och inte minst pengar! :)

Se det inte som att du "kämpat" utan se det som att du vunnit kunskap! :)

Och grattis från mig också.

Ooh så spännande! Stort grattis till er båda två till de söta underverken :love: Lite typiskt är det när man är såå nyfiken på färgerna och så har man nyfödda ragdolls :D

Ooh så spännande! Stort grattis till er båda två till de söta underverken :love: Lite typiskt är det när man är såå nyfiken på färgerna och så har man nyfödda ragdolls :D
Haha, exakt så är det! Man vill bara veta färgerna direkt. Men två har fått mörk nos nu så det är minst 2 mitted. Det är två av tjejerna :). Pojken tror jag är bicolor, och i övrigt får vi se. Kan ju vara någon mitted med bläs också eftersom Lumi själv är det. Men sen vill man ju veta om de är blå eller bruna, men det får jag nog vänta lite med :).

Haha, exakt så är det! Man vill bara veta färgerna direkt. Men två har fått mörk nos nu så det är minst 2 mitted. Det är två av tjejerna :). Pojken tror jag är bicolor, och i övrigt får vi se. Kan ju vara någon mitted med bläs också eftersom Lumi själv är det. Men sen vill man ju veta om de är blå eller bruna, men det får jag nog vänta lite med :).
Är nyfiken, hur ser man skillnad på en bicolor och en mitted med bläs? :confused: Intressant att de blir mörka utan att man kan se exakt vilken färg det är.
Låter så himla mysigt :love:

Är nyfiken, hur ser man skillnad på en bicolor och en mitted med bläs? :confused: Intressant att de blir mörka utan att man kan se exakt vilken färg det är.
Låter så himla mysigt :love:
Blå och bruna är väldigt lika varandra till en början. Även mer erfarna uppfödare tar ofta fel på dessa färgen först.

Men en mitted får inte ha för bred bläs. Tror det står i rasbeskrivningen typ "en smalare bläs får förekomma". Är den bredare än nosens bredd är den oftast för bred. Lumis är lite sned men är godkänd. Dock skulle den inte få vara mycket bredare. En mitted med bläs kan ju även ha andra typer av bläsar. Exempelvis som zassoos Tesla som har en timglasformad bläs. De kan även bara ha en prick i pannan eller en prick på nosen. En bicolorbläs SKA ju vara formad som ett V, och får inte vara för smal. Sen skiljer sig ju benen. Bicolor ska ha höga strumpor runt om, och en mitted har höga bak och bara vita tassar fram. Om de är korrekta dvs :). Många har ju lite färg på fel ställen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
278
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
681
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross