Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom på det där med benen efteråt, men tänkte mest på bläsen. Tack för infot, alltid intressant att veta mera om färger/teckenBlå och bruna är väldigt lika varandra till en början. Även mer erfarna uppfödare tar ofta fel på dessa färgen först.
Men en mitted får inte ha för bred bläs. Tror det står i rasbeskrivningen typ "en smalare bläs får förekomma". Är den bredare än nosens bredd är den oftast för bred. Lumis är lite sned men är godkänd. Dock skulle den inte få vara mycket bredare. En mitted med bläs kan ju även ha andra typer av bläsar. Exempelvis som zassoos Tesla som har en timglasformad bläs. De kan även bara ha en prick i pannan eller en prick på nosen. En bicolorbläs SKA ju vara formad som ett V, och får inte vara för smal. Sen skiljer sig ju benen. Bicolor ska ha höga strumpor runt om, och en mitted har höga bak och bara vita tassar fram. Om de är korrekta dvs . Många har ju lite färg på fel ställen.
Håller med @athena_arabians det råder lynchstämning om du inte ger oss måånga bilder Du kan ju inte spara all söthet du har för bara dig själv, dela med dig lite!Idag är Lumis bebisar 1 vecka gamla. De växer så det knakar, så idag har de till sist fått sina egna namn och nytagna bilder.
Låt mig presentera:
SE*Astinis Margaretha
SE*Astinis Birgitta
SE*Astinis Désirée
SE*Astinis Christina
Och sist men inte minst:
SE*Astinis Carl Gustaf
Jag vågar inte spamma tråden med för många bilder, men här kommer en ihopklippt liten bild. Jag kanske borde göra en egen tråd för de små istället?
Jag kan lägga upp lite fler bilder på dem sen , så att ni kan stilla lite söthetshunger. Jag kan knappt se mig mätt på dem. Fastnar vid bolådan hela tiden. Har haft semester denna vecka men förstår inte hur jag ska kunna komma iväg till jobb nästa vecka .Håller med @athena_arabians det råder lynchstämning om du inte ger oss måånga bilder Du kan ju inte spara all söthet du har för bara dig själv, dela med dig lite!
Anar jag något tema i namnen?
Men ååååh! Om jag inte ser fel så verkar de ju redan visa lite färger! : Måste försöka mig på en gissning ... men då krävs det större bilder
Jaaa, bilder bilder!!Jag kan lägga upp lite fler bilder på dem sen , så att ni kan stilla lite söthetshunger. Jag kan knappt se mig mätt på dem. Fastnar vid bolådan hela tiden. Har haft semester denna vecka men förstår inte hur jag ska kunna komma iväg till jobb nästa vecka .
Kattungarna kan bli blå och bruna mitted och Bicolor. Färgerna kommer mer och mer, men blå och brun har jag förstått är ganska lätt att ta fel på i början. Men två mittedtjejer och tre bicolor (inkl pojken) verkar det bli i alla fall.
Och självklart är kullen döpt efter vår svenska kung och hans 4 systrar. Vi har funderat mycket på temat sedan de föddes, men efter lite omröstning blev det kungligt tema.
Påminner om min Alice
Från racersvans till fetknopp inom loppet av två år
Varje gång min tolvåring sätter sig med matteläxan kommer hon och lägger sig pladask över den. Mycket lämpligt tycker barnet som gärna tar långa pauser. Jag tror att hon, precis som jag, tycker att även barn ska vara lediga efter arbetsdagens slut.
haha gulligt. sådär gör Lycko om jag äter smothiglass, men äpplen får jag ha ifred