Status
Stängd för vidare inlägg.
@Smulis haha han är hyfsat enorm :D Grovstädning inför SpeedCat! Får nog inse att han vackert får bada varannan, var tredje vecka med den pälsen han har nu... :meh: Tur han är snäll i badet. Fin hon är, lilla fröken :love:
eek.png

Oj, det är ju nästan en månad kvar t SC!
Min kille får bada två v innan, det räcker gott. Har birma. :p

@Smulis haha han är hyfsat enorm :D Grovstädning inför SpeedCat! Får nog inse att han vackert får bada varannan, var tredje vecka med den pälsen han har nu... :meh: Tur han är snäll i badet. Fin hon är, lilla fröken :love:
Ska bli spännande att se honom live någon gång ^^ såg bilden där han satt i soffan bredvid dig med, jag höll på att tappa hakan xD Uscha ja han är ju ett riktigt pälsmonster skrutten, han kan få dela med sig lite av pälsen till Luna så att hon kan fylla på i svansen :angel: Luna tackar och bockar för komplimangen! :heart

eek.png

Oj, det är ju nästan en månad kvar t SC!
Min kille får bada två v innan, det räcker gott. Har birma. :p
Önskar Sauron kunde klara sig på det också! Men han är så… slabbig :p natural skitgris liksom, han lär egentligen badas så ofta även när det inte är utställning. Sixten badar typ tre gånger om året trots att han ställs betydligt oftare än så, hans päls är underbar. Disa verkar också få bra päls, tack och lov. :up:
Ska bli spännande att se honom live någon gång ^^ såg bilden där han satt i soffan bredvid dig med, jag höll på att tappa hakan xD Uscha ja han är ju ett riktigt pälsmonster skrutten, han kan få dela med sig lite av pälsen till Luna så att hon kan fylla på i svansen :angel: Luna tackar och bockar för komplimangen! :heart
:eek: Gud så längesen det var vi sågs! Han har ju varit stor i en evighet :D

@Linta Haha gud, han ser enorm ut ^^ Utställning på gång eller är det en gammal bild ? :)

Denna värme har inte varit nådig tycker Luna som helst har tillbringat dagarna inomhus och matte har gjort detsamma så kameran har fått stå och samla lite damm den senaste tiden :angel: Men för några dagar sedan vände det och det började bli lite behagligare på kvällarna och då ville Luna passa på att vara ute och jag passade på att ta fram kameran med och fota mitt favoritobjekt :heart

zcjDhZB.jpg

b7Eb6Nx.jpg

Åhhhh så himla tilltalande uttryck, bedårande... /kattnapparn :d

Det var ett tag sedan jag var här inne! Vi är i sommarstugan, och när det är dåligt väder så är nätet inte så nådigt och när det är fint så vill vi ju vara ute :) Så får väl lägga upp en liten bunt av bilder :D

Först skulle vi ju till sommarstugan i en ryslig BIL som både låter för högt och rör sig för fort ... :arghh:
11374756_1624545514455987_1173274606_n.jpg

en av de acceptabla positionerna enligt prinsessan.

Och så var det midsommar :love:
11386539_943211819055995_701341674_n.jpg

11326683_486388081524650_1915359550_n.jpg

Jag får vara UTEE! :bump:
(Att hon mest följer oss/håller sig i närheten eller ligger i en av stolarna behöver inte nämnas :angel: but she loves it!)

Och så fick matte åka tillbaka till stan i en vecka utan katten (som fick stanna hos gammelhusse) :eek:
11380779_957133007641135_1169381930_n.jpg

Hon var ytterst nöjd när den nytvättade mattan-... host, när MATTE var tillbaka :angel:

Och så har hon upptäckt varför elstaket är dumma.
11428195_1655698811332395_871394548_n.jpg

Hon tog sig inte så mycket längre än så på bilden efter det den dagen. Vi tror åtminstone att hon kommer nog inte skutta in i hästhagen nu :angel: som just nu ockuperas av otroligt stora hundar som frustar och är LÄSKIGA - de är inte sådär stora i stan!

11257084_1497257023898677_1662303377_n.jpg

Som en liten vit pälsmatta :love:

Och så FYLLDE hon år! :banana:
915610_1499910910300393_14141559_n.jpg

Den 5e juli blev Alice hela TVÅ år gammal! :banana: Vi pratade lite häromdagen om att hon hade faktiskt förändrats lite; hennes cremefärg syns nu mycket tydligare än förra året och nu är det inte bara i ansiktet utan hon är spräckligt lila och créme över hela kroppen (förutom svansen som är mest lila) - min vackra flicka :love:
Gammelmatte försökte ge lite makrill i tomatsås för att fira detta tillfälle - men det var ju inte KATTmat (duh) så det ratades snabbt. Men en köttpinne som hon fick av mig istället var gott! :d

Annars så går allt med kopplet och selen jättebra, hon är van sen förra året. Men om jag går ut så kommer hon för det mesta efter jamandes "VÄNTA!!", så hon vill inte bli lämnad :D Men när vi äter middag inne så sitter hon gärna kvar ute på en av stolarna nära ytterdörren så hon hör oss (och vi kan se om hon skulle fastna med kopplet), det är alldeles för härligt att få vara ute tydligen :love: Sist idag kom en kusin till mig över och även om främlingen var lite under-soffan-läskig först så slutade det i kliet-var-ju-helt-ok, och när vi gick runt i trädgården så skulle hon prompt med. Och hon var en jätteduktig koppelkatt som gick lite långsamt (selen är lite knepig) men kom efter oss :love:

Hoppsan, det blev visst långt :o bäst att jag avslutar innan jag fortsätter med mera ;)

Hmm, på något vänster har mina föräldrar förhandlat sig fram till att:
1. ...Ivan ska få vara utekatt när de är på landet nu under semestern :nailbiting:
2. ...Ivan ska få vara hos dem varje sommar från och med nu :laugh:
3. ...Ivan ska stanna hos dem i "en period" framöver :arghh:;) (vilket iofs är tur, eftersom jag just nu inte hittar en enda jäkla lägenhet att bo i där det är tillåtet med katt :rage:)

Han verkar dock inte sakna mig så väldigt mycket :meh:...
ak9rQ8u.jpg

AXCnZMi.jpg

TBx2wos.jpg

Bonusbild på den bortskämda kattjäkeln som sitter under taket uppe på trappräcket och högljutt beklagar sig över att han vill ut, men det REGNAR ju! "Mjaaaaaauuuuu" :arghh::
wCsbFWb.jpg

@Asko
Så fin hon är! Ragdoll kommer alltid vara en av mina favoritraser och jag hoppas att min allergi inte kommer förvärras utan kanske till och med bli lite bättre i framtiden så jag kan ha en raggis igen :love: Min kille jag hade förut var också lila, dock lila mitted, himla läckert när de liksom glänser i "rosagrått" på framför allt öronen och nosen :)

@Asko
Så fin hon är! Ragdoll kommer alltid vara en av mina favoritraser och jag hoppas att min allergi inte kommer förvärras utan kanske till och med bli lite bättre i framtiden så jag kan ha en raggis igen :love: Min kille jag hade förut var också lila, dock lila mitted, himla läckert när de liksom glänser i "rosagrått" på framför allt öronen och nosen :)
Ja jag är ytterst nöjd med valet av ras, är t.o.m förvånad ibland hur väl den passar mig (säger jag medan jag ser min Alice äta på något igen :meh:). Håller tummarna för att din allergi inte förvärras! Rosagrått har jag inte tänkt att det kan beskrivas som, jag tycker att det ser mest grått ut :p Men tack! ;)
Din lilla är jättefin hon också :love: jag älskar den färgen!

Ja döööör :love: seriöst hur gullig får man va? Oj så skrämmande allt är, kan bara sova om han få va i famnen eller under samma filt vid benen.
11703514_10153343934990266_3996719826405082896_o.jpg

Inte lätt att ha lite livserfarenhet (uppvuxen i ett rum med brist på fönster (katt från kattakuten) så allt är megaläskigt och nytt)

Jag tror att du har rätt @athena_arabians :D Dreamies funkar tyvärr inte på den här envisa gråörade sorten... De går inte ner hos den kräsna kraken.

Mina två gråöron ratar också Dreamies. Det är äckligt och helt oätbart! säger de.

Alltså... era katter är skumma :cautious:

Missia var skitförbannad häromdagen eftersom någon på Buketräffen mutat slut på Dreamiesarna (tror Missia åt de flesta av dem) och MATTE GLÖMDE ATT KÖPA NYA DIREKT DAGEN EFTER! :rage:

:D

Min silvertigre (måste räknas som gråöra?) tycker att dreamies är lite mjäh, det kan kvitta.

Fröken mask (hmm.. Blåmask = grå öron..) gillar dom, men är inte besatt.

Brunbrodern äter allt. Från hallon till dreamies, med samma entusiasm

Om vi lämnar tortillabröd framme (om så i oöppnad förpackning) är Hollie där och tuggar på dem. Det är tydligen bättre än allt annat som mänskligheten har att erbjuda. Möjligen tonfisk är bättre, speciellt när husse låter en äta direkt från gaffeln och kanske lite gräddfil till.
Allt matte erbjuder är typ förgiftat.
Förutom krukväxter då, de kan man leka med!
IMG_20150624_130215_zps1vhyje1x.jpg

(Tack husse, att du bara "råkade" ställa en plastlåda upp och ner just där mitt på köksbordet..)

Det här är Ludde och två av hans syskon. Stallkattens ungar, lika sociala och mysiga som sin mor!
IMG_20150710_181158_zpswae6zmn5.jpg

Sista syskonet var på väg upp för mitt ben med sina vassa små kattungeklor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
278
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
681
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka