Det var ett tag sedan jag var här inne! Vi är i sommarstugan, och när det är dåligt väder så är nätet inte så nådigt och när det är fint så vill vi ju vara ute
Så får väl lägga upp en liten bunt av bilder
Först skulle vi ju till sommarstugan i en ryslig BIL som både låter för högt och rör sig för fort ...
en av de acceptabla positionerna enligt prinsessan.
Och så var det midsommar
Jag får vara UTEE!
(Att hon mest följer oss/håller sig i närheten eller ligger i en av stolarna behöver inte nämnas
but she loves it!)
Och så fick matte åka tillbaka till stan i en vecka utan katten (som fick stanna hos gammelhusse)
Hon var ytterst nöjd när den nytvättade mattan-... host, när MATTE var tillbaka
Och så har hon upptäckt varför elstaket är dumma.
Hon tog sig inte så mycket längre än så på bilden efter det den dagen. Vi tror åtminstone att hon kommer nog inte skutta in i hästhagen nu
som just nu ockuperas av otroligt stora hundar som frustar och är LÄSKIGA - de är inte sådär stora i stan!
Som en liten vit pälsmatta
Och så FYLLDE hon år!
Den 5e juli blev Alice hela TVÅ år gammal!
Vi pratade lite häromdagen om att hon hade faktiskt förändrats lite; hennes cremefärg syns nu mycket tydligare än förra året och nu är det inte bara i ansiktet utan hon är spräckligt lila och créme över hela kroppen (förutom svansen som är mest lila) - min vackra flicka
Gammelmatte försökte ge lite makrill i tomatsås för att fira detta tillfälle - men det var ju inte KATTmat (duh) så det ratades snabbt. Men en köttpinne som hon fick av mig istället var gott!
Annars så går allt med kopplet och selen jättebra, hon är van sen förra året. Men om jag går ut så kommer hon för det mesta efter jamandes "VÄNTA!!", så hon vill inte bli lämnad
Men när vi äter middag inne så sitter hon gärna kvar ute på en av stolarna nära ytterdörren så hon hör oss (och vi kan se om hon skulle fastna med kopplet), det är alldeles för härligt att få vara ute tydligen
Sist idag kom en kusin till mig över och även om främlingen var lite under-soffan-läskig först så slutade det i kliet-var-ju-helt-ok, och när vi gick runt i trädgården så skulle hon prompt med. Och hon var en jätteduktig koppelkatt som gick lite långsamt (selen är lite knepig) men kom efter oss
Hoppsan, det blev visst långt
bäst att jag avslutar innan jag fortsätter med mera