Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sneakat runt så mycket i den här tråden. Så, här kommer till slut ett bidrag! Inga jättefärska bilder, men de jag har fått upp online ;)

dsc_0008_54e267ffddf2b30efa6caba7.jpg

dsc_0015_54e268359606ee56b20205d3.jpg

Idag blir Fabian 8 veckor och vi ska åka hem till uppfödaren i eftermiddag och hälsa på hela kullen.
Vad kan jag säga mer än att jag lääängtar när uppfödaren lägger upp så fantastiska bilder :love:

0845d4e6-3b2a-44ea-b992-11586f7a6e234.jpg

S*Hennerdals Fabian 8 veckor (uppfödare och fotograf D. Hennerdal).

Jag hade lite familjetid igår och åkte hem till mamma några timmar. Ichabod blir ju som galen när jag kommer o ska busa o stångas som om där inte finns någon morgondag. Igår var han dock inte lika busig som vanligt, men han o Nellie hade å andra sidan lekt som tusan en timme innan jag kom. Mamma påpekade att han lagt sig konstigt ett par gånger. Vid kloklippningen hittade vi orsaken. Knäppot har busat så hårt så han brutit en klo. Den var av och pekade i 90 graders vinkel, mitt över pulpan. Det hade blött en del, men det måste hänt på natten eller kvällen innan för det var levrat o inte färskt. Mamma fick hålla det tunga aset medan jag "opererade". Klippte bara bort så mycket jag vågade en bit utanför brottet, så han inte ska fastna o riva upp det. I övrigt så vet jag ju av erfarenhet att sånt här läker rätt fort i takt med att klon växer ut. Man måste bara ha koll så där inte blir nån infektion. Han verkade i alla fall tycka att det var rätt skönt att få bort den delen som pekade åt sidan, för sen gick han bättre på hela tassen o visade inget när han la sig ner.

Mamma fick såklart jättedåligt samvete för att hon inte sett detta men jag fick försöka övertyga henne om att det fan inte är så lätt. Dunderklumpen i fråga är gigantisk stor, väger 12 kg och är det mest ogosiga kisse jag träffat. Han kommer o stångas, sen är det nog liksom. Är ingen man kan ligga o klia på, och definitivt inte pilla på tassarna på då han är dyngkittlig. Dessutom har han stoooora tassar med mycket päls, så det var först när jag började försöka trycka fram klon och pillade undan pälsen som jag såg det själv. Jag kände o klämde rejält så jag var säker på att tån inte var av eller nåt, men han reagerade ingenstans o det kändes inte konstigt. Det är just bara klon liksom. Men som de hoppar och far i lägenheten är jag inte förvånad.

Här är den omtalade 12-kilosklumpen...

10930074_10153645192397542_3069849474399139495_n.jpg

När jag sen kom hem så låg solen på vår nyinglasade balkong o tempen visade 23 grader där ute. Så jag o Bellis njöt av värmen o man kunde sitta i linne, otroligt skönt. Fröken välte omkull min extra bäddmadrass o ville ligga på, först satt hon och solade men den lutade så hon gled.. så jag la ner den helt på golvet i stället. Hon var så fin där hon satt och njöt i solen bland sina kartonger o sin älskade papperskasse... den använder hon som bo... man kan leta katt i en halvtimme, sen visar det sig att hon sover i kassen....

10710877_10153645515192542_615126280629133874_n.jpg

Gizmo ska alltid vara med överallt :love: Och till skillnad från Iso får han vara på bänken eftersom han inte äter annat än sin kattmat. Kan katter tänka typ "varför får han vara där men inte jag?" :D Tänker på Iso som inte får haha.

Fick lite skrämselhicka :o
1599774_659630744149037_622389388_n.jpg

Men hon var väldigt duktig och kollade bordet innan hon hoppade upp på en sida längst bort från ljusen. Dock så skulle hon sedan nosa då ljusen står ju (NU GJORDE HON DET IGEN :nailbiting:) alldeles intill hennes (*host* den är faktiskt min :mad:) fina fat där hon brukar ligga. Det blev lite svettigt för matte när hon skulle liksom nosa på ljusen, väldigt svettigt :o Men de fladdrade till lite och hon backade, alltid något :angel:
Men jag trodde att det här med levande ljus skulle vara lite lugnande! Inte så matte fick lite skrämselhicka..

... Hon tittar ibland på ljusen :cautious: de rör väl sig lite fascinerande men jag anar att hon har redan lärt sig från tidigare (som kattunge?) att de är inga leksaker :p

De har ju bara tagit över hennes plats va va? :mad:

(nu hoppade hon ned, puuuh :laugh:)

Annars så har vi faktiskt varit ute idag!
11005117_1609101509321442_909535958_n.jpg

:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
273
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
353
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
677
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
421
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025