Status
Stängd för vidare inlägg.
Bomb :D
DSC_1109_1_zps2rhotecg.jpg

DSC_1099_1_zpscpudxl79.jpg

DSC_1114_1_zpsnb3z1cnf.jpg

DSC_1119_1_zps4sa8gubn.jpg

DSC_1112_1_zps7sxxjnru.jpg

DSC_1105_1_zpsjkdqcp2z.jpg

Alltså, min hemliga crush på Iso vet inga gränser :love::love::love:. Typ sötaste katten jag någonsin sett :D!

Här kommer till sist lite riktiga kamerabilder tagna av mig på min Lumi. Ljuset var lite dåligt, men vi gjorde det bästa av situationen. Jag är så kär i henne så jag hade kunnat visa hur många bilder som helst, men det kanske får räcka med 4. Jag kan ju inte barrikera tråden fullständigt :love:.

:banana:
Så vacker och söt :love:
Har hon fått träffa sina nya rumskamrater ännu? :D

Här kommer till sist lite riktiga kamerabilder tagna av mig på min Lumi. Ljuset var lite dåligt, men vi gjorde det bästa av situationen. Jag är så kär i henne så jag hade kunnat visa hur många bilder som helst, men det kanske får räcka med 4. Jag kan ju inte barrikera tråden fullständigt :love:.

:banana:
Fick precis minst 10 hål i tänderna, så söt! :love:

Åh du får uppdatera med lite flera bilder på dem :love: Har allt gått bra med dem?

Alla mår bra, Athos är störst men lite försiktigare än Porthos som gör skäl för sitt namn och slukar allt utan urskiljning och sen lilla musketösen Aramia.

Hade dem först inne men de blev för vilda så jag tog en chans och släppte ut dem igen och det fungerade bra. De har inte blivit skyggare utan så fort det vankas mat så kommer de fram och fjäskar allt vad de kan, annars tar de ingen som helst notis om mig hur mycket jag än kallar på dem. Otroligt snälla och använder aldrig någonsin klor eller tänder när man tar upp och klappar dem, förutom att de sätter klorna i byxtyget förstå. Bäst gillar de att bli kliade på magen då lägger de sig på rygg och blundar samtidigt som framtassarna rör sig fram och tillbaka.

De har blivit precis som jag ville ha dem, tillräckligt tama för att man skall kunna hantera dem men ändå vilda nog att helt leva för jakt på möss och råttor.

Athos
16684265070_01c4c3a70d_b.jpg

16684266620_829f717455_b.jpg
16251687783_dfdfb128a6_b.jpg

Porthos
16685541899_5c0498ec64_b.jpg

Aramia
16845792406_94b85d32aa_b.jpg

Senast ändrad:
Alla mår bra, Athos är störst men lite försiktigare än Porthos som gör skäl för sitt namn och slukar allt utan urskiljning och sen lilla musketösen Aramia.

Hade dem först inne men de blev för vilda så jag tog en chans och släppte ut dem igen och det fungerade bra. De har inte blivit skyggare utan så fort det vankas mat så kommer de fram och fjäskar allt vad de kan, annars tar de ingen som helst notis om mig hur mycket jag än kallar på dem. Otroligt snälla och använder aldrig någonsin klor eller tänder när man tar upp och klappar dem, förutom att de sätter klorna i byxtyget förstå. Bäst gillar de att bli kliade på magen då lägger de sig på rygg och blundar samtidigt som framtassarna rör sig fram och tillbaka.

De har blivit precis som jag ville ha dem, tillräckligt tama för att man skall kunna hantera dem men ändå vilda nog att helt leva för jakt på möss och råttor.

Athos
16684265070_01c4c3a70d_b.jpg

16684266620_829f717455_b.jpg
16251687783_dfdfb128a6_b.jpg

Porthos
16685541899_5c0498ec64_b.jpg

Aramia
16845792406_94b85d32aa_b.jpg
Åh de är fortfarande sådär nätta i ansiktena! :love: Blir nästan avundsjuk :D
Låter som att de mår utmärkt i paradiset, vad underbart!

Om jag inte minns fel så har du höns va? Vad tycker de om varandra? :D

Åh de är fortfarande sådär nätta i ansiktena! :love: Blir nästan avundsjuk :D
Låter som att de mår utmärkt i paradiset, vad underbart!

Om jag inte minns fel så har du höns va? Vad tycker de om varandra? :D
Hönsen och katterna verkar gilla varandra! Jag vet inte om det är så att hönsen när de går och sprätter bland löven ibland skrämmer upp en liten mus eller om det är något annat men faktum är att det är ganska ofta man ser någon katt mitt bland hönsen och hönsen har heller inget emot det.

Däremot funkar det inte att ge katterna mat så att hönsen ser det för då går de till attack direkt och försöker stjäla katternas mat.

Hönsen och katterna verkar gilla varandra! Jag vet inte om det är så att hönsen när de går och sprätter bland löven ibland skrämmer upp en liten mus eller om det är något annat men faktum är att det är ganska ofta man ser någon katt mitt bland hönsen och hönsen har heller inget emot det.

Däremot funkar det inte att ge katterna mat så att hönsen ser det för då går de till attack direkt och försöker stjäla katternas mat.
Just det, jag såg någon video på en katt som inte vågade äta sin mat då hönsen ville ha den :o Man tycker ju att katter > höns men tydligen inte :D

Måste fråga, har sett detta idag men inte begripigt det :o vad rockar man sockorna för idag? :confused:
Det är ett evenemang som uppmärksammar Downs Syndromdagen imorgon och genom att gå i olikfärgade strumpor idag och imorgon hjälper man till att hylla olikheter och bidra med färg till världen. Var ett initiativ från en 10-årig tjej vars syster har Downs syndrom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
273
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
353
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
679
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
421
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka