Bildblogga, vilken sida???

Tassa

Trådstartare
Jag funderar på att starta en blogg för att lägga upp bilder som jag tar.
Men jag vet inte vilken bloggsida som kan vara bäst eftersom jag vill att det ska passa just för att lägga upp mycket bilder.

Vill att det ska vara gratis och utan reklam och gärna med någon gallerifunktion.

Någon som har något tips?
Antar att det finns några som bloggar här :)

Kommer antagligen inte vara så extremt aktiv, därför vill jag att det ska vara gratis. eller väldigt billigt iaf.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Det går ju bra att Pm:a också om man vill.
Man kanske inte får tipsa om sånna sidor här???
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

En bloggsida som är gratis och utan reklam blir nog svårt. Hur ska en sådan sida finansieras?
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Fast jag har sett att det finns ett antal sånna.
Men jag vet ju inte hur bra dom som jag har hittat är.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

blogspot.com använder jag till min bildblog - har nu visserligen adblock installerat, så kan inte säga om det är reklam på den sidan.

tycker den är relativ lätt att använda :)
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Varför testar du inte bara någon av de sidorna du hittat då och avgör själv vilken som är bäst? :)
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Jag använde n.nu som visserligen är ingen direkt bloggsida. De har en gallerifunktion. Då lade jag tumbs och hade bilderna på pixbox. Klickar man på dem blir de stora men det går dock inte att komma till nästa bild direkt.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

En bloggsida som är gratis och utan reklam blir nog svårt. Hur ska en sådan sida finansieras?

Jag har aldrig bloggat från en sida som haft reklam i själva bloggen (som t.ex. blogg.se alltid har) och jag har aldrig betalat för bloggfunktionen, gått igenom ca 10 bloggvertyg. Bl.a. Blogspot, Wordpress och Tumblr.

TS:

Blogspot är väl sådär om det är ett rent galleri man främst vill ha. Webs är nog enklare att få upp ett vettigt galleri på.

Jag använder Tumblr till bilder (dock inte som galleri utan mer som en inspirationsbank, PM:a om du vill ha länk), men Wordpress tror jag har en ok galleri-funktion.

Ett ganska snyggt verktyg/snygg sajt är Carbonmade, men deras bildutrymme är ytterst begränsat om man inte betalar för sig.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Tack för tipsen.

Ja, jag får väl kolla runt lite och testa några :)
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Såg tårtan, så grattis!:)
Jag använder wix.com, gratis, bra och många gallerifunktioner och ingen reklam.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Tack :)

Och det ska jag kolla upp.
Kan inte bestämma mig riktigt.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Jag kör wordpress, suveränt att blogga från mobilen också med en app. Dessutom kunde jag ladda ner hela kittet och lägga det under min egen domän så då har jag liksom mitt eget namn men en superenkel mjukvara att lägga upp bilder på.

Jag bara bildbloggar som tidsdokument med mobilkamera så det är inga konstverk.
 
Sv: Bildblogga, vilken sida???

Jag har min fotoblogg på wordpress :) Tycker det fungerar suveränt, ingen reklam (vad jag kan se iaf) på min blogg iaf. Enkelt och lätt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 738
Senast: cirkus
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 249
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 485
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp