Bilbur, vilken?

Sv: Bilbur, vilken?

Nej jag vet att dom inte ska ha för stort utrymme därför jag blir lite kluven, den lilla ska ju inte ha en halv så att säga, det blir för stort. Äsch, det går ju att köpa en dubbelbur och om det inte fungerar med mellanväggen så får man som sagt ta ut den...
Jag kan absolut ha hundarna ihop, så så sätt är det inget problem!

Jag hoppas det snart står en ny bil på uppfarten så vi kan ta oss någon stans, är innerligt less på att vara utan bil!

Lite tid tog det, men nu är kombin införskaffad.

Det vart en VW passat, och nu kommer ju det där problemet på riktigt med bilbur/grindar. Spontant vill jag helst ha bur, känns betydligt säkrare, samtidigt så vill jag att de ska kunna utnyttja utrymmet max. Vilken bur ska man välja som passar bäst = minsta möjliga spill med utrymme?

Har kikat lite på mim, robust samt jeppe. Även aluflex, men generellt för alla hemsidor är att jag tycker att det är svårt att hitta mått, söker jag dåligt eller är det så att jag behöver ringa för de uppgifterna?

Haha jag ställde samma fråga här för en vecka sedan fast då gällde det en Volvo V70 :D
Sambon har inte beställt den än men det blir en robustbur i hans bil också.

Man kan ha i åtanke när man tittar på robustburarna att de är huvudleverantörer till Volkswagen/Skoda dvs går du in på märkesverkstaden och beställer en "måttanpassad" bur hos dem så är det Robust som bygger dem. Du bara uppger vilken bil du har när du ringer dem så bygger de den helt efter bilens mått i bagageutrymmet.

Jag köpte en Robustbur till min Skoda och den tar verkligen upp varenda centimeter i bagageutrymmet :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 797
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar