Bilar och hundhår...

Rox

Trådstartare
Antar att det är fler än jag som har hund i sin bil här... Fick idag för mig att städa min bil (för den har stått under ett träd och fåglarna har gjort sitt bästa för att mönster-lacka den...) :mad: Nåja tvättade den, noga... Sedan fick jag för mig att dammsuga ur den också..... så pust nu har jag slitit med hundhåren i kombiutrymmet bak i timmar (känns det som, men jag tröttnar rätt fort ;) )

Hur "plockar" ni bort hundhåren?? Jag har dammsugit, använt silvertejp, plockat ett och ett strå (väldigt tålamodsprövande) tänkte hämta piggborsten i stallet ett tag... Det är en svart nålfiltsmatta i bilen, och jycken är en gul labbe...
Finns det några genvägar :idea: eller är det bara hårt arbete som gäller...?

Sv: Bilar och hundhår...

ett speciellt dammsugarmunstycke för mattor eller en gummiskrapa borde hjälpa liiite - eller inse att du alltid kommer att ha hundhår i bilen :angel::idea:

Jag använder ett speciellt munstycke med "borstar" runtom insugningshålet.
Skönt att man har skinnklädsel i övriga delen av bilen iaf.:)

Tror jag har sånt där dammsugsmunstycke någonstans... ska leta!
En ryktborse! Ok! Det ska jag genast pröva, får se till att det inte är en massa hästhår i den först, kanske... ;)

Men visst inser jag att det alltid kommer att finnas hundhår i bilen, det är ok, tänkte bara försöka att decimera antalet lite... :rofl:

En vanlig gummiskrapa fungerar att få lös håren så du lätt kan dammsuga bort dom sen.

Någon här inne gav en gång tipset om fönsterskrapa på detta problemet, funkar super!

Tack igen till vem det nu var!!! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka