Bilaga till fodervärds kontrakt

B

bestatjejen

Hej alla kloka bukare!

Det är så här att jag ska låna ut min ena häst på foder. Tjejen som ska ta henne har varit medryttare innan nu i cirka 6 mån så hon vet vad hon ger sig in på :D.

Nu är det så att hästen har en pålagring i vänster bak. Fodervärden ska stå för veterinärdelen på försäkringen. Nu vill fodervärden skriva in en notering om pålagringen i avtalet. Ifall hästen blir halt pga den så ska dom ej behöva stå för några veterinär kostnader. Ok, så långt är jag med. Men till saken hör att vi upptäckte pålagringen för 4 år sedan och efter lång rehablitering så har hon inte varit halt en endaste gång.

Jag vill ju gärna skriva i bilagan oxå att hästen måste ridas med "förnuft" men har svårt att formulera mig.
Har ni några tips på hur jag bör skriva?

Tack på förhand Malin

Sv: Bilaga till fodervärds kontrakt

Puttar lite..

Vart är alla kloka råd :angel:

Sv: Bilaga till fodervärds kontrakt

Nä den ska andvändas mest till hoppning och allt därtill.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! Det är så att jag står i valet och kvalet om att bli fodervärd åt min medryttarhäst. Jag har pratat med ägaren om jag tänkte skaffa...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Snö
·
Hästmänniskan Problemet är i grumd och botten att vi står lite rådlösa och behöver tips om hur vi ska lösa denna situation. Saken är den att en...
2
Svar
21
· Visningar
3 425
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Måste bara fråga hur folk resonerar kring en sak som kommit upp för mig nu. Det är så att vi har en fodervärd på vår häst på 18år...
Svar
17
· Visningar
1 732
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla...
2
Svar
38
· Visningar
4 221
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar