Fast en tvåliters bensin Outlander från -03 har deklarerad förbrukning 0,95 l/mil (blandat) som ny, och drar nog inte mindre nu. Men trevlig bil annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tryckfelsnisse i farten, skulle ha skrivit att NÄSTAN allt stämde in, någon måste ha varit hungrig och snott mitt ord.Men är det verkligen sant, att det din bil stämmer på beskrivningen om 30 000 kr max i inköpspris? Har den inte gått abnormt mycket då, och gått upp i förbrukning.
Min har snart gått 18000 och om det är så mycket dyrare än t ex andra märken vet jag inte. Jag tycker det är en prisvärd bil i alla fall och skulle utan tvekan kosta på att rusta upp den så den håller ett tag till.Min har gått 13000 och jag har fått erfara hur dyra reservdelar Subaru har. Tillräckligt många gånger sista 2-3 åren för att vi ska ligga i bilbytarplanering. Måste dock klara av en halvdyr renovering av huset innan vi lägger pengarna på en ny bil.
Vetefan... När man hostat upp 15-20 papp 2-3 år i rad för "upprustning" känns det ju sådär måste jag säga. Det är en jäkligt bra bil men när slitagedelar börjar gå måste man nästan kunna skruva själv och veta var man hittar billiga delar för att det ska vara en bil som är billig i drift.Min har snart gått 18000 och om det är så mycket dyrare än t ex andra märken vet jag inte. Jag tycker det är en prisvärd bil i alla fall och skulle utan tvekan kosta på att rusta upp den så den håller ett tag till.
Subaru ligger högt i pris, köpte ny bil idag och stället vi köpte från sålde bla Sub. Det har aldrig varit ett alt för mig bla pga högt inköpspris men mest pga dyra delar.Min har snart gått 18000 och om det är så mycket dyrare än t ex andra märken vet jag inte. Jag tycker det är en prisvärd bil i alla fall och skulle utan tvekan kosta på att rusta upp den så den håller ett tag till.
Tyvärr kostar det men jag är mycket nöjd med valet i övrigt. Har varit en gåva att få tuffa runt i min subba. Bara sista åren som det känts lite jobbigt med utgifterna. Då är ju bilen ändå 10 bast nu också. Pga slitagedelar har jag valt bort att ta hand om den efter att folk kört på den på parkeringar vilket känns ännu mer pest den var så fin en gång och nu är den p-skadad överallt.Subaru ligger högt i pris, köpte ny bil idag och stället vi köpte från sålde bla Sub. Det har aldrig varit ett alt för mig bla pga högt inköpspris men mest pga dyra delar.
Tyvärr kostar det men jag är mycket nöjd med valet i övrigt. Har varit en gåva att få tuffa runt i min subba. Bara sista åren som det känts lite jobbigt med utgifterna. Då är ju bilen ändå 10 bast nu också. Pga slitagedelar har jag valt bort att ta hand om den efter att folk kört på den på parkeringar vilket känns ännu mer pest den var så fin en gång och nu är den p-skadad överallt.
Jag har inte kört mycket Subba men det lilla jag kört (dragit med) har inte imponerat för de pengarna. Men många är ju nöjda så nånting har de välTyvärr kostar det men jag är mycket nöjd med valet i övrigt. Har varit en gåva att få tuffa runt i min subba. Bara sista åren som det känts lite jobbigt med utgifterna. Då är ju bilen ändå 10 bast nu också. Pga slitagedelar har jag valt bort att ta hand om den efter att folk kört på den på parkeringar vilket känns ännu mer pest den var så fin en gång och nu är den p-skadad överallt.
Jag har en Ford Kuga och är supernöjd med den. De har inte hunnit gå ner så mycket i pris än men drar mellan 0,6-0,7 i dieselvarianten. Ford har verkligen oförtjänt dåligt rykte. Bara går och går och går (har en mondeo också som nu bara står, men som också bara har gått och gått och gått). Min man har en Skoda Oktavia Scout. Också en helt suverän bil. Den drar lite mindre eftersom det inte är en SUV.Subaru har jag ju idag så det går bort eftersom jag vet hur mycket de drar i soppa
Outlander har jag kikat på men känns som att de måste hamna mer än 0,8 även om det stod så i annonsen..
Har kollat blocket men inte hittat "min" bil och tänker inte åka 100mil för att köpa den heller
Jag har en Ford Kuga och är supernöjd med den. De har inte hunnit gå ner så mycket i pris än men drar mellan 0,6-0,7 i dieselvarianten. Ford har verkligen oförtjänt dåligt rykte. Bara går och går och går (har en mondeo också som nu bara står, men som också bara har gått och gått och gått). Min man har en Skoda Oktavia Scout. Också en helt suverän bil. Den drar lite mindre eftersom det inte är en SUV.
Jag tror iof att det är svårt att få en bil för under 30000 med alla slitagedelar bytta. Risken är ju att du får börja byta delar på den också (du är ju inte ensam om att tänka på att byta in bilen när slitagedelarna börjar behöva bytas ut). Eftersom du trivs bra med bilen annars så tycker jag att du ska köra den ett tag till och spara ihop pengar till en lite nyare bil senare istället.
Jag ska sälja min älskling nu och hade verkligen önskat att det fanns nyare modeller av den. Visserligen framhjulsdriven men verkligen en slitvarg. 1450 på B-kort men inget för den som behöver dra tyngre, drar under 0.5 blandad körning och jag har ägt modellen i ca 10 år och varit enormt nöjd. Nu blir det den nya modellen istället, med högre förbrukning, mindre bagageutrymme men lägre skatt och färre mil.
Då är väl det lämpligaste att betala av lånet så fort som möjligt. Extrainbetalningar för att förkorta lånetiden har inte varit något problem på det lånet jag har i alla fall.Om du läst ovan så har jag redan en ny bil så det är inte där problemet sitter. Och jag har en bilmek till sambo så det är inte heller några problem b
Största problemet för mig är väl att jag inte vill byta "ner" mig. Jag avgudar min bil och den går perfekt. Lite dyr att dra släp med men det gör jag ändå inte så ofta. Varför jag överhuvudtaget vill byta är bara för att slippa lånet.
Jag kör Citroën, 1500 på E-kort med nuvarande. Tyvärr är den nya för motorsvag men ett klipp i övrigt så jag kunde inte låta den gå mig förbi, så ofta kör jag ändå inte släp att jag behöver det hela tiden.Vad har du för bil då?
Jag måste visserligen kunna dra tungt då mitt släp väger 1500 och är mycket tungdraget. Så bilen får inte va för klen..
Har du kollat om du kan lägga lånet hos någon annan och på så sätt sänka kostnaderna? Jag har precis flyttat mitt billån från länsförsäkringarna till marginalen bank. Sänkte min ränta från 9 % (lånet låg på 10 år, 1 år avklarat) till 6.35 % och lånetiden 8 år. Jag har sänkt mitt lån med 1 år, 2.65 % lägre ränta och månadsavgiften har gått från ca 1300 till ca 960 krOm du läst ovan så har jag redan en ny bil så det är inte där problemet sitter. Och jag har en bilmek till sambo så det är inte heller några problem b
Största problemet för mig är väl att jag inte vill byta "ner" mig. Jag avgudar min bil och den går perfekt. Lite dyr att dra släp med men det gör jag ändå inte så ofta. Varför jag överhuvudtaget vill byta är bara för att slippa lånet.
Och jag har ett medlemslån hos nordea med en ränta på 4,8%, som jag tog när jag köpte min bil.Har du kollat om du kan lägga lånet hos någon annan och på så sätt sänka kostnaderna? Jag har precis flyttat mitt billån från länsförsäkringarna till marginalen bank. Sänkte min ränta från 9 % (lånet låg på 10 år, 1 år avklarat) till 6.35 % och lånetiden 8 år. Jag har sänkt mitt lån med 1 år, 2.65 % lägre ränta och månadsavgiften har gått från ca 1300 till ca 960 kr
Vad var det för någon ni hade? Årsmodell? Kan priserna skilja sig beroende på vart i landet man bor? Eller om man väljer en vanlig verkstad framför märkesverkstaden?Vetefan... När man hostat upp 15-20 papp 2-3 år i rad för "upprustning" känns det ju sådär måste jag säga. Det är en jäkligt bra bil men när slitagedelar börjar gå måste man nästan kunna skruva själv och veta var man hittar billiga delar för att det ska vara en bil som är billig i drift.
De har bra andrahandsvärde också om jag inte minns fel (tittade på vad min egna bil hade för värde enligt marknaden, ligger rätt högt mot vad jag trodde).Subaru ligger högt i pris, köpte ny bil idag och stället vi köpte från sålde bla Sub. Det har aldrig varit ett alt för mig bla pga högt inköpspris men mest pga dyra delar.
Har du kollat om du kan lägga lånet hos någon annan och på så sätt sänka kostnaderna? Jag har precis flyttat mitt billån från länsförsäkringarna till marginalen bank. Sänkte min ränta från 9 % (lånet låg på 10 år, 1 år avklarat) till 6.35 % och lånetiden 8 år. Jag har sänkt mitt lån med 1 år, 2.65 % lägre ränta och månadsavgiften har gått från ca 1300 till ca 960 kr
Och jag har ett medlemslån hos nordea med en ränta på 4,8%, som jag tog när jag köpte min bil.
Då är väl det lämpligaste att betala av lånet så fort som möjligt. Extrainbetalningar för att förkorta lånetiden har inte varit något problem på det lånet jag har i alla fall.