Bil som får dra minst 2 000 kilo

Vi har en Subaru Forester Diesel som också får dra 2000 kg.

Den är trevlig att köra, även med fullt lass bakom.

Drar normalt 0,56 när man kör utan släp på landsväg.

Vi har en Tiguan från -12 som vi är jättenöjda med. Tror den får dra 2,5 ton. Vi har lilla bensinmotorn och den tror jag du skulle uppleva som svag om du drar mycket, men de större dieslarna är det bra kräm i!

Åker ni bara två personer så kan man skjuta fram baksätet och på så sätt få ännu mer bagageutrymme, men åker man fyra vuxna + packning är den inte jättestor.

Oftast är det bara jag och min 5-åriga dotter så vi ska nog få plats :D

Mercedes får dra väldigt mycket jmf med andra märkens likvärdiga modeller. Vi drar med en ML 430 och den får dra 3.2 ton! 8 cylindrar och 4.3 liters motor, många hästar under huven. Kollade på andra SUVar och det var ingen som fick dra så mycket.

Jag tycker att det ska finnas en del att gå på, annars brukar det bli svårt att komma upp backar, köra på dåligt underlag osv. Hade aldrig vågat dra med en bil som var precis laglig.

Skodan är "precis laglig" men drar utmärkt, gäller att ha en ordentlig motor.

Visst den drar inte lika bra som Jeepen gjorde men det skiljer typ 40 dieselponnyer och några kilo tjänstevikt mellan de.

Vi har en porsche cayenne diesel. Får dra 3500kg och går väldigt bra fullt lastad med tungt släp i alla väglag. Inte så dieseltörstig som man kan tro och inte lika stor som tex Landcruiser. Dyr men faktiskt en fantastisk bil.

Här är en till som skriver under på att Tiguanen är en bra dragbil, vår är en sport and style tdi och den får dra 2200 kg, en track and field tdi får dra 2500 kg. Har haft Skoda Octavia 4×4, Golf Alltrack och en Outlander tidigare. Octavian och golfen fick dra 2000 kg medan Outlandern fick dra 1500 kg då det var en plug in hybrid. Jag upplever vanliga kombibilar som vingligare att dra med än suvar. Outlandern och Tiguanen är stadigare. Jag tycker dock att Tiguanen är en mycket mer gedigen bil än Outlandern. Outlandern upplevde jag som lite skramlig och med småbugg trots att den var ny. Den enda nackdelen på Tiguanen är bagageutrymmet men om du har råd med en ny så har dom rättat till det med. :D

Jag har en Skoda Yeti som får dra 2000. Det är en jätterolig bil att köra eftersom den är stark, pigg och man sitter en bit upp. Dock är bagageutrymmet litet. Min diesel drar runt 0,5 blandad körning.

Jag har ett tag funderat på att köpa en ny bil. Tidigare har jag p.g.a. hundbur varit tvungen att ha en kombi men nu är hunden såld och därmed ökar utbudet något.
Frågan är dels om jag kommer avsky att ha så litet bagageutrymme som andra bilar har och dels vilka bilar som får dra minst 2 000 kilo?

Jag vill dessutom att bilen är rolig att köra, reagerar snabbt och går att köra snabbt med utan att det känns som att bilen kommer skaka sönder.
Diesel eller bensin spelar inte så stor roll utan beror mest på hur de ligger till skattemässigt. (Minns jag rätt så ligger äldre dieselbilar högt men de nyare ligger på bara 3-4 000 kronor per år.)

Tipsa på så jag kan kika runt på mer specifika märken och modeller :)
Kan varmt rekommendera Mercedes GLK ( heter nog GLC ?! i nyare modeller). Vi var sugna på en ML men då räckte det inte med sambons utökad B ( jag har BE) för att dra husvagnen.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 484
Senast: Smurfoff
·
Fordon ...och så kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten när peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 341
Senast: 95johsv
·
Äldre Jag vrider och vänder på mina tankar om bilar :D Vad finns det för bilar som är pigga, snygga och får dra cirka 1 500 kilo? Sisådär 140...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 738
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 312
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama