Sv: Bikini för barn??
Småflickor ska ha baddräkt.
Linne (ev ngt kortare) + trosa skulle väl vara ok, om jag hade en dotter. Men en trekantsbikini? Nope!
Som ni skrev; den halkar bara omkring på kroppen. Det finns ingen anledning att ett litet barn som leker, ska ha kläder som de måste tänka på, "kontrollera" och rätta till. Det finns fina, praktiska kläder som passar bättre då.
Fast grejjen är väl det med barn som inte "behöver" bikini att de struntar totalt i hur den sitter!!! De vill ha det för att mamma har det och för att de känner sig fina i det.
Vet att jag hade två bikinisar, trekantsmodell, en blå och en röd med fiskar på, jag älskade dem. Jag hade dem knappast för att dölja mig då jag lika gärna badade naken när kläderna var blöta
. Var runt 4-5 då....
Vad skickar vi ut för signaler till vara små tjejer då om vi tvingar på dem baddräkter? Att de måste dölja sig?
Det där är jättesvårt...
Lilla dottern kommer att få ärva brorsans badbyxor, den dagen hon ber om något annat, för att dölja bröst tex så kommer hon och få det, även om det är bikini. Och då hellst "sport"modellen då den ju gör sig bättre om hon faktiskt vill dölja något.
Faktiskt har jag inte tänkt på det där med att en baddräkt faktiskt kyler ner dem mer än vad badbyxor gör...
Men jag är samtidigt hemskt kluven då jag inte vill att dottern skulle ha tex BH innan hon behöver det. Tycker nästan att BH:arna som finns för barn är värre, har sett några med spets tom och det tycker jag är "sexighetsvarning" på nått sätt... fast å andra sidan, hur sexiga kan barn bli...
Fast det där med sexiga kläder, om det är så att barnen tar efter sina föräldrar på den fronten *fnissar* behöver jag inte vara det minsta orolig
.