Biggles-avkommor??

Noa

Trådstartare
Jag har funderat på att köpa en 2-åring e. Biggles och funderar lite över hur era Biggles-avkommor utvecklas? Jag skulle själv aldrig använda den hingsten eftersom jag tycker inte att hans exteriör är någonting att sträva efter däremot verkar han själv ha lätt för samling och ryttaren verkar mer än nöjd. Hästen jag är intresserad av är exteriört bättre än sin far men har ärvt sin pappas "svaga" överlinje. Hur ser era ut och vilket möderne ligger bakom? Bör jag oroa mig för framtida formproblem eller är jag ute och cyklar??

Noa - fundersam...

Sv: Biggles-avkommor??

Om du är så pass tveksam till en hingst kanske det inte blir så bra i slutändan. Jag tror det blir bätte om man köper en häst som man verkligen tror på och trivs med ur alla avseenden. Jag har haft flera avkommor e Biggles och de har blivit mycket bra. Biggles själv gick ju ut som bruksprovsetta i gångarter 2002.Gångarterna bedömdes som ”Elastiska, luftiga, rörliga och rytmiska, med välbalanserad och bärig galopp” med poäng 9,8,9.
Han fick också omdömet: ”Välproportionerlig, maskulin hingst med uttrycksfullt huvud, väl ansatt välvd hals, bra sadelläge med långt och välmusklat kors” exteriöra poäng: 89798=41.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 671
Senast: Mabuse
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 708
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka