Big horn sadlarna ?

urkella

Trådstartare
någon som har någon erfarenhet av dessa sadlarna ?
Vill ha en sadel som väger lite mindre till damen och såg att dom e ganska så korta ? eller är det en synvilla, Pållan är ganska så kort över ryggen( har 135 i täcken,är 160 hög), sen då min ekonomi inte är den bästa så har inte pengar så jag kan köpa en dyrare sadel, då vi ska börja med western så behöver man vell inte ha det bästa ? funkar den bra som "första" sadel eller är dom skit ?

Sv: Big horn sadlarna ?

Jag har haft en Big Horn Reiner, en tung lädersadel och jag var nöjd med den. Den var snygg, bekväm att rida i och de ska vara ganska korta också. Tyvärr växte hästen ur den. Big Horn sadlarna är dock inga skitsadlar om än inte tiptop så funkar de prima!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 199
Senast: Void
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur