Bidrag till studerande under 20?

Paulsan

Trådstartare
Jag ska söka strömsholms unghästutbildning som är i sommar. Men det står att jag inte är berättigad studiemedel eftersom jag är under 20.

Finns det några andra bidrag man kan använda/få?:confused:

Sv: Bidrag till studerande under 20?

Men om det är på högskolenivå borde du få det det kan man tycka. Finns ju de som går direkt från gymnasium till högskola och de får ju studielån. Men åtminsyine studiebidrag måste du kunna få (är det på 1050?) det fick jag när jag var 19 och pluggade på komvux... När man fyllt 20 är studiebidraget på 2000 nånting.

Sv: Bidrag till studerande under 20?

Du är inte berättigad till studiemedel, men däremot studiebidrag! ;)

Kolla CSN:s hemsida, den är faktiskt jättebra och besvarar de vanligaste frågorna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka