Sv: Bichon Havanais eller Frisé?
hej igen, tänkte bara säga att vill man ha en bichon frise men tvekar för det är mkt pälsvård, så finns det bra hundklippare, som går över hunden klipper klor o päls och badar den, vi betalar 400 kr för det var åttonde vecka. sen är det bara att underhålla pälsen tills nästa gång...smidigt. min granne har en som hon klipper oftare än så, så hon borstar aldrig utan håller pälsen ganska slät (klipper man bichonen försvinner ju ull effekten, men dom är jättefina ändå)
sen sa klipptanten vi åker till att bladningar får helt annan päls, min har ingen bichon frisepäls utan mer "vanlig" som inte är så "flyig" och enkel att sköta...
så för vår del var vi först fundersamma eftersom den rasen kräver pälsvård, och nog för jag gillaratt bad o borsta men kanske inte varje dag, men nu underhåller jag pälsen, borstar lite för han tycker det är skönt typ och bara ca en ggr per vecka så han håller sig i fint skick. sen skickarvi iväg honom till frisören och han får en genomgång där smidigt och relativt billigt tycker jag...