Finns det några modeller du upplevt mjukare o skönare i materialet? Tittade på Hunkemöllers hemsida och tycker det ser ut som mer fokus på snygga bh:ar än sköna och funktionella, men jag kan ju ha fel.
https://www.hunkemoller.se/se_sv/53-formpressad-bygel-bh-secret-lace-rosa-114575.html
Jag har ett par stycken i den här modellen och tycker dom funkar perfekt till vardags :) Men det är svårt att säga om den modellen funkar för dig, själv så behöver jag en del stöd för att inte få ont(har 85E i nuläget) och gillar därför inte tex bygellösa BHar :)

Mina favoritmärken är DKNY, Maidenform och Wonderbra, i den ordningen. Jag köper allt på eBay, oftast 100-250 kr/st inkl frakt (givetvis nya). Priserna i Sverige är galna, de skulle säkert kosta 400 kr och uppåt här.

I vilka affärer har du hittat dom? Vill gärna kunna prova först i alla fall innan jag beställer på nätet.

Och min nya storfavorit är bygellös och från Lindex. Är sjukt bekväm jämfört med bygel-BHar men ger samma effekt.

Jag har kollat lite på dom på internet. Bygel upplever jag obekvämt numera (men kan ju bero på att storleken inte passar längre). Är det någon speciell modell du tänker på som är sjukt bekväm?

tycker hunkemoeller är bra med. Åkte till butik och fick så mycket hjälp. Tror jag provade typ 30 BH'ar O_o Hon va oerhört snäll och bra på att hjälpa. Jag har alltid köpt 85D och tydligen skulle jag ha 80E, den satt som en smäck, så sjukt snyggt!

Instämmer med flera om att Hunkemöller är superbra! Alltid så otroligt trevliga och hjälpsamma utan att vara för på eller försöka få en att handla. Innan har jag alltid köpt bhar på Triumph och visst, jag älskar deras sortiment. Men dom är så dyra, även om kvalitén är toppen. Efter att jag blev tjock så växte mina tuttar enormt och det var svårt att hitta storlekar på typ HM och Lindex och liknande, därför blev det Triumph. Men Hunkemöller är så otroligt bra. Sköna och bra passform för mig.

I vilka affärer har du hittat dom? Vill gärna kunna prova först i alla fall innan jag beställer på nätet.

Twilfit tror jag har Wonderbra. DKNY och Maidenform hade jag inte provat tidigare men jag har god koll på vilken typ av BH som passar mig så jag chansade. Dessutom fick jag bra hjälp av en säljare på eBay.

DKNY och Maidenform är väldigt lika några av Wonderbras tidigare modeller som passat mig bra plus att de första köpte jag jättebilligt så det var inte hela världen om de inte hade passat.

Jag har kollat lite på dom på internet. Bygel upplever jag obekvämt numera (men kan ju bero på att storleken inte passar längre). Är det någon speciell modell du tänker på som är sjukt bekväm?

Vilken modell har du? Klarar inte bygel-bh och har liten byst så brukar köpa "mjuk-bhar" men har svårt att hitta såna som sitter bra.
Jag har också liten byst och upplevde ofta att bygellösa BHar liksom inte satt kvar under brösten, utan gled upp och la sig på dem och därmed var bekvämlighetsfaktorn snabbt förlorad. De jag köpt från Lindex sitter som de ska, de är både formpressade och vadderade så det är nog det som är nyckeln för mig. Ger bra med stöd och behöver inte rättas till eller flyttas på under dagen. Supersköna verkligen!

Jag kikade på nätet och jag TROR att modellen jag köpt heter Flirt, men de visar inte samma modell på hemsidan som den jag har hemma. Här är en bild på en av mina. Den senaste blev köpt för inte alls så länge sedan och de verkar ingå i deras ordinarie sortiment, men modellen kanske bara inte finns i webbshoppen.

Den här har jag gått över till, bra bredd i ryggen och vettig funktion, gillar den lilla detaljen under armen faktiskt. Köpt i alla tre färgerna.

2034_1_detail_1.jpg

Miss M har också bygellösa bh för den som vill ha stöd men ingen bygel. Den här t ex
2489_1_catalog_1.jpg

Gillar man ännu slätare utan bygel finns den här (vitt kanske är snyggare?)
2020_2_detail_2.jpg

Föredrar absolut att ta hem via nätet och prova hemma i lugn och ro tillsammans med olika kläder.

Att gå på riktiga underklädesbutiker och få hjälp att prova ut är det bästa! Väldigt skönt med kunnig personal som springer och hämtar olika modeller åt en så man kan hitta sin perfekta. Skillnaden mot att själv prova ut på billiga kedjor är enorm. Lite dyrt är det, men så himla värt det.

Ok om jag lånar tråden angående BH-storlekar?

Jag köpte enligt mina exakta mått, 90 A. Men de är för stora, stor i kupan och på tok för stor i omkrets så har nog mätt fel men nu har jag något att gå efter i alla fall.
Ska jag kanske prova 80 A nu? Fattar ingenting. Samma med mig och jeansstorlekar, förstår inte hur det fungerar.

Vägrar prova butik så fortsätter hemma men vet inte vilken stl jag ska välja om jag ska ha både mindre omkrets och mindre kupa. Blir kupan också mindre om jag ex tar 80 A som jag skrev ovan eller har jag förstått fel? Ska man inte veta sådant här när man är 30+ :D

Jag köpte enligt mina exakta mått, 90 A. Men de är för stora, stor i kupan och på tok för stor i omkrets så har nog mätt fel men nu har jag något att gå efter i alla fall.
Ska jag kanske prova 80 A nu? Fattar ingenting. Samma med mig och jeansstorlekar, förstår inte hur det fungerar.

Vägrar prova butik så fortsätter hemma men vet inte vilken stl jag ska välja om jag ska ha både mindre omkrets och mindre kupa. Blir kupan också mindre om jag ex tar 80 A som jag skrev ovan eller har jag förstått fel? Ska man inte veta sådant här när man är 30+ :D

Du ska mäta omkretsen under bysten och så ska du mäta omkretsen över bysten där den är som fylligast. Skillnaden ger vilken kupstorlek du ska välja. Så har du 12-14 cm skillnad så är det A-storlek du ska välja på kupan. Omkretsen under bysten ger vilken bandstorlek du har. Det finns BH i AA-storlek om du behöver mindre kupa. Här kan du läsa mer:

http://bhstorlekar.se/

Tänk på att mäta rakt(!) och där bandet ska gå, dvs under brösten och troligen längre ner än du tänker att du ska mäta :p Sedan behöver du troligen dra av en del cm också eftersom banden är elastiska. Jag har ca 70cm runt om, tror jag, men har 65 i omkrets på bhar. Tar jag 70, då åker de upp i ryggen. Inte jättemycket, men provar jag en i 65 är det mycket bekvämare.

Sedan upplever jag att de där måttabellerna som finns som ska avgöra kupstorlek inte stämmer alls. Bäst är alltså att mäta för att få ett hum om omkretsen, sedan ta dig till butik och prova ändå. Vad är det som gör att du inte vill prova där?

Jag tycker det är otroligt svårt att lita på dom där "bhstorleksguiderna". Mäter jag så ska jag ha 95D :meh: Men för att få plats med tuttarna och för att bandet ska sitta där det ska och inte glida upp ovanför skulderbladen behöver jag 80F, vilket jag tycker är rätt stor skillnad mot vad dom tycker jag ska ha...
Hunkemöller har heller aldrig funkat för mig, modellerna sitter helt skevt. Jag behöver balconette (utan siliconband, allergisk mot det. Hittar tyvärr sällan utan :down:) eller "t-shirt-modell" på mina.
För tillfället använder jag bara två bhar i enkla "t-shirt modell", som jag faktiskt har köpt på Gekås. Den ena har 75F (men är gammal och sliten så den har töjt sig lite) och den andra är 80E och är lite på gränsen i kupan, men den funkar. Köpte en i 85F i Gekås sist jag var där, tyvärr blev den för stor runt om, men storleken mindre fanns inte. Man ska också tänka på att går man ner i bandstorlek ska man gå upp i kupan om jag inte minns fel, för att det ska stämma med måtten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ gårdagens I-landsproblem men ändå så viktigt! .... om det funnits internet typ 1910, på fröken Frimans tid. Vad finns det för strumpor...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 924
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar