chiliconcarne

Trådstartare
Dagens I-landsproblem men ändå så viktigt!
Vad finns det för bh:ar som är bekväma, täcker bröstvårtorna och har lagom med vaddering så vårtorna inte syns tydligt och som håller brösten på plats. Har bara klarat av att ha vadderade sportbh:ar utan kupor senaste tiden pga sjukdom och viktuppgång. Har inga vanliga bh:ar som passar längre :cry:. Både kupor och runt om sitter åt för mycket.

Vad finns det för bh:ar som är bekväma, täcker bröstvårtorna och har lagom med vaddering så vårtorna inte syns tydligt och som håller brösten på plats. Har bara klarat av att ha vadderade sportbh:ar utan kupor senaste tiden pga sjukdom och viktuppgång. Har inga vanliga bh:ar som passar längre :cry:. Både kupor och runt om sitter åt för mycket.

Jag har köpt en modell på KappAhl som jag tycker är superbra. Den verkar ingå i deras standardsortiment, dom byter bara färgerna emellanåt. Det är typ en byglad push up-modell, vadderad med spets på utsidan. Snygg, skön och ger bra lyft och form.
https://www.kappahl.com/sv-se/kappahl/woman/alla-damplagg/436998

Jag brukar handla på change(.com), de har ett stort utbud på både kupstorlek och omkrets. Vanliga butiker, typ lindex mfl, har inte min kupstorlek så det är lönlöst att leta där för mig.

Kan du inte använda sportbh:ar då? Jag har bara såna. :)

Framförallt ska du ju se till att hitta rätt storlek och modell! Fel storlek och/eller fel modell kan göra att det känns riktigt hemskt väldigt snabbt. Själv tycker jag att största skillnaden mellan olika märken är vilken kvalitet det är, du får lite vad du betalar för. Billiga bhar blir ofta sladdriga och eländiga snabbt, tappar formen och blir obekväma.

Själv köper jag oftast på asos, eftersom bhar som i Sverige kostar 800kr går att få för 300kr där...

Mina favoritmärken är DKNY, Maidenform och Wonderbra, i den ordningen. Jag köper allt på eBay, oftast 100-250 kr/st inkl frakt (givetvis nya). Priserna i Sverige är galna, de skulle säkert kosta 400 kr och uppåt här.

Jag handlar nästan uteslutande underkläder på Hunkemöller numer. Är så sjukt nöjd med dem. De mäter dig varje gång du är där och de är otroligt hjälpsamma, utan att vara svindyra som de där serviceinriktade underklädesbutikerna brukar vara.

Bravissimo. Har helt gått över till att handla därifrån.

(Om vi inte pratar BH utan byglar/toppar)
Jag handlar bara BHar på riktiga underkläderbutiker. Har 65F i BH, vilket milt uttryckt är svårt att hitta i vanliga butiker, så jag har gett upp och handlar numera bara på typ Twilfit. Tycker deras egna märke är både bra och prisvärt! :up:

Det låter ju mer som att du måste gå upp i storlek efter viktuppgången än att det egentligen är svårt att hitta rätt modell. Gå till en riktig underklädesbutik, vilken som helst, och prova ut storlek där så hittar du förhoppningsvis någon modell du gillar under tiden.

Jag gillar DKNYs bh-ar - så sköna och de enda som verkligen passar i storlek på mig. 65E är oftast för smal för mig, medan 70D är för stor och skär in på fel ställen, men DKNY 70D passar perfekt. Tyvärr kostar de en slant, men brukar passa på när det är rea och det är värt det när de är sköna och snygga!

Jag handlar alla mina underkläder hos Hunkemöller numera, dom har massor med olika modeller och storlekar :up:

Finns det några modeller du upplevt mjukare o skönare i materialet? Tittade på Hunkemöllers hemsida och tycker det ser ut som mer fokus på snygga bh:ar än sköna och funktionella, men jag kan ju ha fel.

Jag har köpt en modell på KappAhl som jag tycker är superbra. Den verkar ingå i deras standardsortiment, dom byter bara färgerna emellanåt. Det är typ en byglad push up-modell, vadderad med spets på utsidan. Snygg, skön och ger bra lyft och form.
https://www.kappahl.com/sv-se/kappahl/woman/alla-damplagg/436998

Får kolla när jag mätt på mig. Fin, får prova när tillfälle ges om den minsta storleken passar mig. Kanske är 90B jag gått upp i storlek till nu.

Jag brukar handla på change(.com), de har ett stort utbud på både kupstorlek och omkrets. Vanliga butiker, typ lindex mfl, har inte min kupstorlek så det är lönlöst att leta där för mig.

:/ Dom verkar inte ha någon butik i min närhet och beställa över nätet vågar jag inte, då jag vill kunna prova.

Framförallt ska du ju se till att hitta rätt storlek och modell! Fel storlek och/eller fel modell kan göra att det känns riktigt hemskt väldigt snabbt. Själv tycker jag att största skillnaden mellan olika märken är vilken kvalitet det är, du får lite vad du betalar för. Billiga bhar blir ofta sladdriga och eländiga snabbt, tappar formen och blir obekväma.

Själv köper jag oftast på asos, eftersom bhar som i Sverige kostar 800kr går att få för 300kr där...

Planen är försöka hitta rätt storlek och modell, vet inte riktigt var jag ska börja bara mer än att mäta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ gårdagens I-landsproblem men ändå så viktigt! .... om det funnits internet typ 1910, på fröken Frimans tid. Vad finns det för strumpor...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 924
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV