Jag tycker öht att det är en rätt taskig attityd på buke så fort någon säger att den väljer bort kött eller andra animalier,
Helt plötsligt är det bortskämt, orimligt och oförskämt att fråga vad maten innehåller

Eller att tom på resturang när man betalar själv vilja kunna välja något som man faktiskt vill/kan äta.
Och märkligt att inte vilja ha sin mat stekt i samma fett som mat man valt bort (rent ut sagt så förstår jag inte på er - jag äter ibland kött och skulle inte vilja ha det stekt tillsammans med någon annans fisk

och ser det faktiskt inte märkligare att veganer inte vill ha sin mat i samma fett som kött varit i. Specielt inte när jag sett hur dåliga människor blir när någon "missat" och t.ex. använt köttbuljong)
Det finns mängder av folk som äter insekter. Insekter är i regel inte farliga att äta. Det finns inga kända allergier. Man blir inte ens magsjuk om man råkar få i sig en insekt, även om de normalt inte ingår i kosten. Ändå är min acceptans för silverfiskar, spindlar och syrsor i maten noll. Men om ni är konsekventa är detta naturligtvis helt orimligt.
En växtbaserad kost är generellt det enklaste sättet att minska klimatpåverkan av vår mat och minska risker för t.ex. nya patogener och antibiotikaresistens. Jag gynnas av att andra väljer sådan mat - oavsett vad jag själv vill äta (och i synnerhet om jag vill fortsätta att äta animalier själv). Men här tänker vi inte så. Här måste vi genast slänga oss på alla som gör ett annat val, även om det är ett vi och våra barn har nytta av.
Underliga människor!