Bettfråga

B

Blomma

Var för ett tag sedan på ett seminarium där bland annat en hästtandvårdare var med och berättade om hur ett tredelad bett ska se ut för att det ska vara snällt i hästens mun. När bettet ligger hästens mun så ska ju inte "öglorna" vara den högst punkten utan det är mitten delen som ska vara det och då ska den inte en platta utan mer rundformat. De bett jag har kollat på och äger så är "öglorna" högsta punkten. Vet någon var man kan hitta den snällare varianten?

Tack på förhand
Blomma

Hade också en hästtandläkar assisent som sa det. Hon tyckte Globus betten var rättvända.

Tycker de flesta är rättvända ändå... :)

Fast Börjes med mässingsmitt är felvänt, likaså Hööks Sweet Iron med kopparmitt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 088
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Equilina
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
3 960
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025