• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rejält_felskapad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 893
Översätt den som är bra:

Unique new training snaffle for finished English or Western horses. Finished horses worked dailey in regular snaffles can become bored and dull lessening their response. Stiff or hard to flex horses give and bend more easily with this bit than a regular snaffle. Can be used with straight rein or draw rein. 5" mouth.

unikt nytt träningsbett för färdiga engelska o western hästar . klara hästar som dagligen jobbar på vanliga stångbett kan bli uttråkade och o ger ingen respons på bettet . ----- eller hårdt till flexibla hästar ger och bänder mer lätt med detta stångbett än me ett vanligt stångbett .

*klara = färdigutbildade

nått sånt :p

Ser ut som en modifierad variant på ett "fantastiskt patentbett" som jag har beskrivet i en bok hemma. I så fall sätter man sidstyckena i de ringar som är överst på bilden, och tyglarna i någon av de nedre.

Blir dels samma effekt som parerstänger, sen kan det nog tänkas att det klämmer till rätt bra på sidorna om underkäken när man tar i båda tyglarna samtidigt (eller använder graman, som de tipsar om att det är bra till).
Observera också mittdelen, som ger en hel del tungtryck.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
351
Senast: Valle
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 176
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
359
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka