Bett - vilket är skarpast?

Kompisen har en häst som hon har haft stora problem med att hitta ett accepterat bett. Babypelham har varit det som gillats mest, men ändå långt ifrån optimalt. Hon testade härom veckan ett waterford, och hästen var heeelt annorlunda. Från att ha gått emot och slagit med huvudet vid förhållningar och inte tagit ett ärligt stöd så gick hon med ett stilla huvud och accepterade förhållningar och tygeltag. Ännu inte ett fullt stöd, men Rom byggdes inte på en dag.

Så visst kan det vara ett alternativ för vissa hästar :)
Jag hade inte stoppat det i munnen på min, då han hatar bett som rör sig för mycket och inte har ett behov av ett skarpt bett. Men på hennes så har det gjort enorm skillnad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
309
Senast: Elendil
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka