Bett till travare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HubbNubb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 086
Sv: Bett till travare?

Min travare fungerar bäst på bettlöst, växlar mellan sidepull, hackamore och bosal. Hon blir lite mer stressad när man rider henne med bett. men det är säkert ganska individuellt, min kompis rider helst sin travare på westernstång, då blir hon lugn och fin!

Min första travare var "hård som sten" Men funkade jättebra med olika bett med hävstångs effekt. Hade ett eggbett som man fick tävla med, annars var det pelham, och pessoa bett som gällde, tyvärr. Men lillkillen som jag har nu, är lite trasig (ihopsydd) i munnen, och lite ärrig om läpparna, men mjuk och snäll i munnen ändå!
:)

har en fd travare som är jättekänslig i munnen, absolut inte hård. men jag har märkt att hon inte riktigt trivs med bett i munnen så jag har nu köpt ett side-pull träns och det funkar riktigt bra :) hon verkar inte det minsta besvärad längre :) hon har till och med blivit lite lugnare med det. så jag kan varmt rekommendera ett side-pull :) lycka till

en travare får man lära om innan man börjar byta bett och klaga.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 194
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 042
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden