Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min travare fungerar bäst på bettlöst, växlar mellan sidepull, hackamore och bosal. Hon blir lite mer stressad när man rider henne med bett. men det är säkert ganska individuellt, min kompis rider helst sin travare på westernstång, då blir hon lugn och fin!
Min första travare var "hård som sten" Men funkade jättebra med olika bett med hävstångs effekt. Hade ett eggbett som man fick tävla med, annars var det pelham, och pessoa bett som gällde, tyvärr. Men lillkillen som jag har nu, är lite trasig (ihopsydd) i munnen, och lite ärrig om läpparna, men mjuk och snäll i munnen ändå!
har en fd travare som är jättekänslig i munnen, absolut inte hård. men jag har märkt att hon inte riktigt trivs med bett i munnen så jag har nu köpt ett side-pull träns och det funkar riktigt bra hon verkar inte det minsta besvärad längre hon har till och med blivit lite lugnare med det. så jag kan varmt rekommendera ett side-pull lycka till