Bett till hopptävling?

P

pallis85

Hejsan!
Är det nån som vet om man får tävla med fullcheek 3-delat bett till storhäst på hopptävling?

(Har tyvär inte TR hemma därför frågar jag er därute..)
:o

Sv: Bett till hopptävling?

Är nästan 100% på att betsling är fri på storhäst. Om det är så så får du det:D

*kl*

Hakar på den här tråden istället för att skapa en ny.

Innebär det här med att betslingen är fri (för stora hästar) att man får hoppa med körbett (ex. liverpool-bett eller postkandar)? Inte för att det är aktuellt för min del, men frågan dök precis upp i huvudet av någon anledning.;)

Det skulle jag förmoda att man får. Enda restriktionen i TR är att det inte får vara konstruerat så att det kan såra eller sarga hästen.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?