bett på hopptävling

B

Bingoo

Hej alla!
tänkte höra mig för lite ang bett. Jag har alltid ridit mina hästar på 3delat bett, men har nu en ny häst som hoppar högre klasser men blir väldigt stark och busig. Ved för sorts bett kan rekomenderas? Jag som ryttare rider med mjuk hand och behöver bara nått som stärker så jag får upp hästen igen efter hindret.

Mvh Bingo

Sv: bett på hopptävling

Jag kan rekomendera att köpa en tungsticka som finns i de flesta travaffärer. Det är ett extrabett som ligger ovanpå det "vanliga" bettet.
Svårt att förklara men. :p
Det blir inte för skarpt, men hästarna (iaf min) biter sig inte fast på samma sätt för att det blir rörligare i munnen.

Såhär ser det iaf ut.
Tungstickan sitter alltså inte i sidostycket utan bara fast i tygeln.
fiu.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 310
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka