Bett på höfterna, lösdrift, täckas eller inte?!

Sv: Bett på höfterna, lösdrift, täckas eller inte?!

Jag köpte på Hööks vill jag minnas, det hette nog No-bite, fråga personalen.

Och jodå, de slutar faktiskt bita, min gjorde det iaf. Jag såg iofs inte hur de gjorde exakt, smetade på på morgonen och for till jobbet :angel:

Ska se om jag testar eller inte :) Priset på produkten får avgöra :rofl: Gautis fina man försvinner... ! :devil:

Köp typ Anti Bit, tror jag det heter, som finns på Hööks och smörj in runt såret. Det smakar och luktar URKAS!
Använde det förut och sen var det ingen som rörde hästen igen ;)

Köpte antibit på ridsportsbutiken här. Har minst 10 mil till hööks så det orkade jag inte:p Men dom verkar låta honom vara nu iaf! :)

Jag vet hur det är, min häst var alldeles sönderbiten på halsen och käken var typ naken för de hade tuggat bort allt hår.
Såg inte klokt ut.
Provade att täcke men de började bara tugga på täcken, och då fick han va naken igen.

Waha, och så skaffar du dig dumhästen-Odinn. Odinn, köttätaren. Odinn med huggtänderna.. Odinn den vandrande kannibalen..

Odinn är också lekfull, men han har sällan sår, istället hittade stallägaren sitt hbl helt sönderbitet. Det var sista gången Odinn fick gå med honom.. :o :rofl:

KL

Idag har jag varit på hööks och frågat om antibit. Dom sa att man inte kunde he det på hästarna, stämmer det? ibland tycker jag att dom är så okunniga där när det gäller många saker. Det är främst manen jag ville kleta på det på Gauti.

Tja... jag har då haft det.. det blir ju lite kletigt, men man behöver ju bara ha det ett tag...

Tja... jag har då haft det.. det blir ju lite kletigt, men man behöver ju bara ha det ett tag...

Ja, det verkar ju som om det ska funka om man tänker på dom som svarat i detta tråd! :)

*kl*
Det är ingen längre som biter på Vattar. Vet inte om det har med antiobiten att göra, men det borde vara så eftersom att dom andra unghingstarna är bitna på höfterna. Väldigt skönt

Släng på täcke så att det får en chans att läka,till sommaren så är det bara att ta av täcket hästarna har ju ändå så mycket gräs att äta då så det blir inte samma små nafsande som det kan bli vid ensilaget eller höet.:smirk:

Det har läkt klart jätte fint nu. det är bara lite hår som fattas. Vågar inte slänga på ett täcke, då det nog kommer att vara i molekyler sen...:mad::crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 036
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Islandshäst Jag har läst tråden avla på eksem sto av Fredag Startar en ny tråd eftersom jag har ingen som helst tanke att avla på mitt sto, så det...
Svar
19
· Visningar
2 158
P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka