Bett och tävling

clubman

Trådstartare
Hur små får bettringarna vara på en dressyrtävling??? Jag har ett bridongbett och rider på nu som hon trivs bra med men frågan är om bettringarna är för små för och vara tillåtna??? Kan inte hitta något i TR....

Sv: Bett och tävling

Nej det finns bara en regel om bridongens storlek uppåt. Det är helt ok att ha ett bridongbett som enbart tränsbett.

Sv: Bett och tävling

Ja det var ju det jag hittade oxå att det fick inte vara större än 8 cm men hittade inget om mindre....Tack för svar!! :)

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
794
Senast: Fiorano
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 270
Senast: Murray
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
565
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka