B
BeastieBabe
Ska eventuellt vara med på KM på ridskolan, har aldrig ridit dressyrprogram annat än på träning faktiskt.. men till saken jag vill hellre ha ett tunnare tredelat än det superfeta tvådelade som sitter på ridskolehästen träns.. det för att hästen ofta skakar på huvudet, slår upp det (speciellt när man tar lite mer i tyglarna, då slår hon up huvet och springer lite), detta för att bettet är jättetjockt och det ligger pressat mot gommen när man inte ens håller i tyglarna, tror jag..
eftersom att det är KM vill jag helst inte slänga ut en massa pengar om jag kan använda det bettet jag har hemma, det är ett tredelat lite tunnare bett med parerstänger.. kan det vara OK att ha detta bett på KM? kan man ha det på andra tävlingar? eller bör man inte ha det? är det en fråga om vad ridskolechefen tycker kanske?
eftersom att det är KM vill jag helst inte slänga ut en massa pengar om jag kan använda det bettet jag har hemma, det är ett tredelat lite tunnare bett med parerstänger.. kan det vara OK att ha detta bett på KM? kan man ha det på andra tävlingar? eller bör man inte ha det? är det en fråga om vad ridskolechefen tycker kanske?