Bett liknande kimblevick, golden wing

Maddeb

Trådstartare
Någon som vet ett bett som liknar ett kimblewickbett fast är något mildare?
Har annars hört att 3-delade golden wing ska vara bra om man använder de små ringarna så det blir gag och ett starkt istället för ett vanligt 3-delat, åsikter om detta?

Utseendemässigt? Baucher. Men funktionsmässigt?
Kimblewick är ett stångbett, en del av effekten är ju kedjan, som hindrar bettet från att snurra upp i munnen.
Ett Gagbett är ju hela effekten att bettet ska höjas i munnen och tryck på nacken. Dvs helt olik effekt.

Har inga åsikter i övrigt då jag inte riktigt förstår vilket problem du vill komma åt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III