Bett hjälp!

saffran

Trådstartare
Efter rådfrågan från tränare och annat kunnigt folk, ska jag prova gagbett på min häst en period i hoppningen.

Jag test ridit med ett tredelat gagbett och det fungerade bra!

Nu till frågan. verkar svårt att få tag i ett tredelat gagbett, mer vanligt med tvådelat. Tror ni det påverkar mycket om jag väljer två istället, fast jag provat med tredelat?

Vanligtvis går hästen med tredelat tränsbett varierat med tvådelat.

Sv: Bett hjälp!

Jag hade försökt få tag på tredelat om jag kunde. Ett tvådelat är ju känt att kunna sticka upp i gommen. Sen på ett gag som lyfts i munnen. Njää inte för mig tack. Så kan du hitta så skulle jag hellre rekommendera ett tredelat om man ska rida på gag. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
952
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar