Betfor i vatten för länge?

Sv: Betfor i vatten för länge?

Jag brukade sätta betfor frukosten iblöt innan jag nattade hästarna. & satte kvällsmaten i blöt när jag morgonfodrade.

Men använder man kokande vatten så tror jag att betfor "bara" tar ca 30 min på sig att svälla.

Nu ger jag inte längre betfor alls. Får bara müslifoder.

Sv: Betfor i vatten för länge?

Vad jag har lärt mig är det 12 timmar som ska vara max.
På sommaren då det är varmt kortare tid.
Jag är inte hundra på detta men jag ger inte min häst betfor som stått längre än 12 timmar..
Gör morgonens betfor vid nattningen, och kvällens betfor när jag kommer för att rida så det står typ 3 timmar.

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 477
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 705
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka