Betfor i torr vikt vs dl

igbest

Trådstartare
Hur många dl är 0,5 kg betfor. Både vanlig och pelleterad betfor är jag intresserad av att veta. :)
Jag vet att jag har läst det i någon tråd här på buke men jag kan inte hitta igen den.
/J
 
0.5 kilo betfor är väl två liter betfor? Och det går väl 10 dl på en liter? Då blir det 20 dl.
 
Alltså....är vanlig betfor: 2 liter = 0,5 kg
Pelletsform borde vara ungefär hälften eller...är den inte mycket tyngre. Jag har aldrig provat den pelleterade. :confused:
 
Ett tips :p
Jag brukar ta med en hushållsvåg till stallet och väga upp fodret för att få dl mått som stämmer mot foderstaten som är angiven i kg. Då vet jag att jag exakt får rätt. Havre tex kan skilja rätt mycket i vikt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 657
Senast: Krålus
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 147
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 119
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp