Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Betfor innehåller nyttiga fibrer. Det första gräset innehåller ju inte så mkt fibrer så jag skulle nästan gissa att det i stället är bra med lite extra fibrer för tarmarna. Men det är vad jag tror.
Sedan ska man nog tänka på att betfor innehåller energi och det blir hästen tjock av.
Jag ger min fånghäst lite betfor varje dag. Hon går nu på magert bete nästan hela dygnet. Jag häller också av vattnet.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Hästnyheter Du blandar och ger hej vilt nu. Hur ska du ha det. Får en veterinär säga att "den här hästen lider och ska tas bort omedelbart" eller inte.
Lantbruksdjur Diarsanyl fungerar även på flermagade djur, innan de hunnit bli flermagade.
Hos lamm så tar vommen ca 55 dagar på sig för att bli fullt...
Islandshäst Jag skulle egentligen på en kurs nu under våren för en som är riktigt duktig på bettlöst och tänkte försöka få med mig tips därifrån men...