C
Carolrita
Letade efter en "äldre" tråd om foder till hästar, o då var det någon som länkade fram en sida från Danisco (stavning??) och då stod det om Christina Plancks foderstater plus en annan kille, som har 4 shettisar som han tävlar fyrspann med.
Jag blev lite förvånad att han, som det stod i länken, ger sina shettisar betfor o dom äter proteinfattigt hö, för att dom tävlas i fyrspann.
Så jag tänkte höra med er vad ni tycker om detta?
Är betfor något för shettisar även om dom får proteinfattigt hö?
Är betfor "farligt" för fångbenägna shettisar?
Och det stod i länken att betfor är bra för hästens mage (det har vi ju länge vetat om...) speciellt när dom byter vallfoder, kraftfoder osv.
Men när det gäller shettisar, som har haft/eller lättare få fång, går det bättre med Kwik Beet från Dodson&Horrell? Istället för betfor, då det innehåller socker,kolhydrater, och melass (??).
Jag blev lite förvånad att han, som det stod i länken, ger sina shettisar betfor o dom äter proteinfattigt hö, för att dom tävlas i fyrspann.
Så jag tänkte höra med er vad ni tycker om detta?
Är betfor något för shettisar även om dom får proteinfattigt hö?
Är betfor "farligt" för fångbenägna shettisar?
Och det stod i länken att betfor är bra för hästens mage (det har vi ju länge vetat om...) speciellt när dom byter vallfoder, kraftfoder osv.
Men när det gäller shettisar, som har haft/eller lättare få fång, går det bättre med Kwik Beet från Dodson&Horrell? Istället för betfor, då det innehåller socker,kolhydrater, och melass (??).