Betessnöre??

T

TuTaM

Hej!!

Barnen kämpar på med den lilla envisa ponnyn, och nu är ju gräset så gott!! Vet att jag hört folk hjälpa barnen med just betandeproblemet genom ett snöre fäst via tränset och fast i sadeln så når ponnyn inte ända ner utan att barnen måste kämpa till de gråter ;)

Men hur ser detta ut?? Helst vill jag ha en bild, eller om ngn kan beskriva... hur fäster man det utan att "spänna in ponnyn"... *funderar*

Sol idag, underbart snart lite hästträning! //Jennie
 
Sv: Betessnöre??

Det heter Grästygel. Googla så hittar du en hel drös med bilder på olika typer av grästyglar. Hööks har en, tex. :)
 
Sv: Betessnöre??

Tack!! Åh vad bra att du var så snabb!!! Nu vet jag vad det heter, toppen!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Hej alla, vet ej om denna tråd har hamnat på rätt ställe eller om den passar bättre i Senior men isåfall kanske någon snäll kan flytta...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: rtf
·
T
Träning Vi köpte ponny häromveckan! Han är världens sötaste, ett sexton år gammalt gotlandsruss med mycket egna idéer om hur världen ska rotera...
2
Svar
34
· Visningar
3 175
Senast: Jeeves
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 445
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp