Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sv: Betesdammsugare
Jag använder en Paddock Cleaner 500H Plus betesdammsugare i min lösdrift/hage. Den är suverän! (naturligtvis säger jag så eftersom jag även är återförsäljare )... Nej, men seriöst. Jag har tre hästar som går i en lösdrift på ca 2 hektar. Tidigare var det ett elände att hålla rent, grepar som fastnade i gräs och tuvor, skottkärror som skulle dras uppför slänter och tippade över ojämna underlag.. Nu tar det mej ca 45 minuter till en timme att städa av hela hagen varannan eller var tredje dag! Och det blir super rent! Den funkar lika bra i gräs som på grus eller jord/sand, det gäller bara, precis som nån tidigare sa att lära sig knepet hur man suger upp från grus/sand utan att få med så mycket av underlaget. Städar även "blöta högar" i regn utan bekymmer. Jag har testat andra modeller oxå och de fungerar likvärdigt när det gäller att städa/suga upp (det är samma motor på de flesta) men däremot så är denna modell överlägsen när det gäller att tömma ur bajset. Det som sugs upp ska ju oxå tömmas ut när behållaren blir tom...