Beter sig märkligt

Z

zykk

Få se om nu fattar vad jag menar nu men...Igårkvälls när hästarna kommit in och skulle äta, betedde sig min gamla häst väldigt konstigt...
Han får sin mat i hink, och det verkade som om han inte kunde böja sig ner tillräckligt mycket för att äta. Svårt att förklara, men han liksom sträckte fram ena frambenet för att försöka komma ner längre, men han kunde ändå inte böja sig så långt ner.
Jag lyfte då upp hinken och "matade" honom. I morse hade han inte rört vattnet heller, men när jag lyfte upp hinken dracka en del. Eftersom det var mörkt imorse, kunde jag inte kolla hur han rörde sig. Kände igenom honom igår, men hittade ingenting. Kan han ha fått en låsning nånstans, eller vad??

Sv: Beter sig märkligt

Har du täcke på hästen? I så fall, ligger täcket och skaver så det gör ont när han böjer sig ned?

Kan tyckas som en konstig fråga, men det är int första gången det händer.

Även om nu täcket inte skulle vara boven i dramat låter det definitivt som någon slags "låsning", som du själv säger. Kolla igenom hästen noga, ta ut veterinär om du inte hittar felet.

Häng upp mat och vatten så han når tills vidare.

Täcke har han bara när det är extremt skitväder, eftersom en av de andra hästarna förstör alla täcken...

Jag ska kolla på honom noggrannare sen när jag kommer hem...
Massören kommer imorgon till min andra häst, så då kan hon kanske kolla igenom honom, bättre än inget iaf...

har den blivit vaccinerad nyligen ? min häst fick liknande det du beskriver efter vaccination förra året.
Är det halt där du bor ? I så fall kanske den har gått omkull i hagen och slagit sig ?

Nej det är snart dags för hans vaccinering... Det är halt fläckvis i hagen, men inte så farligt.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 393
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Sedan i går har min hund betett sig ganska illa. Han är nio år gammal och har varit min i två år. Jag vet inte så mycket om hans...
Svar
7
· Visningar
3 902
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 370
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka