beteende i nytt stall

M

mysis

Jag flyttade min häst till ett nytt stall för 1,5 vecka sedan. I början när hon kom dit var hon "öronen framåt" mot alla andra hästarna och nosade på dem över boxkanten och över staketet och i hagen.
Nu är hon sur mot sina grannar sparkar i väggen mot dem och lägger öronen bakåt. Vad händer, håller hon på och skapar sig respekt eller vad tyder att sånt här beteende på?

Sv: beteende i nytt stall

Hon håller antagligen på och "söker" efter sin "plats" i gruppen.

hej din häst kanske inte tycker om sin granne min häst går i hage med en 25 åring dom ståg brevid varanndra i stallet och bråkade hela tiden . nu är dom delade och det är luhnt i stallet tom box i mellan prova nåt sådant . skriv hur det gick kul att veta

Ja, alla hästar gillar inte varandra. Min medryttar häst sparkade snett väggen mellan henne och grannstoet :crazy: Nu är hon flyttad och står mellan två vallacker i stället. Grälar med dem också men inte alls lika mycket.

Det var bättre igår. Det var faktiskt mest när jag stod i boxen och gick därifrån som hon blev sur mot de andra. Kanske vaktar hon mig, hon gillar inte när andra hästar har med mig att göra. Jag höll också på med hennes täcke precis innan vilket hon inte gillar riktigt när man drar i. Hon väntade även på sin mat, och var otålig. Hoppas det blir bättre och bätte. Hon är likadan mot båda sina grannar men mest mot grannstoet. Får se för om de fortsätter vara ovänner kanske man får flytta någon. Får se hur det är idag. Dessutom "provocerar" grannstoet henne genom att nyfiket luta sin mule mot boxgallret...;)

haha! ston!! men jag skulle nog tro att det bara är att hon behöver lite tid att smälta in, behöver lära sig de nya rutinerna och så, sen så är hon kanske brunstig?? jag läste här att ston får nån slags sken-brunst när de kommer till nya stall, men jag kommer inte riktigt ihåg va ddet var, men det var nått sånt.

avvakta lite och se! lycka till1

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 521
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka